آموزش

11 روش از بین بردن جای چسب روی شیشه

پاک کردن چسب از روی شیشه 👓 گاهی می‌تواند کار دشواری باشد. برخی از چسب‌ها بسیار قوی هستند و به سادگی پاک نمی‌شوند و روی شیشه لکه ایجاد می‌کنند. با این حال، می‌توان با استفاده از چند روش جای چسب را پاک کرد. در این مطلب از انزل وب۱۱ روش از بین بردن جای چسب روی شیشه را آموزش می‌دهیم.

چگونه جای چسب روی شیشه پاک کنیم؟

?How To Clean Glue From Glass

اصولا وقتی وسیله‌ای شیشه‌ای می‌خریم، روی آن برچسبی تبلیغاتی زده شده است. زمانی که برچسب را بکنید، جای چسب همچنان باقی می‌ماند. گاهی سطح این برچسب‌ها زیاد است و استفاده از آن وسیله را سخت می‌کند و حتی ظاهر شیشه را بد می‌کند. سایر چسب‌ها نیز این گونه هستند. وقتی روی شیشه ریخته شوند، ممکن است جای آن‌ها روی وسیله بماند. در این مطلب از انزل وبروش‌های از بین بردن جای چسب برچسب و سایر چسب‌ها را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

پاک کردن جای چسب روی شیشه ماشین و سایر شیشه‌ها با توجه به نوع چسب

برای جای چسب روی شیشه ماشین و سایر شیشه‌ها باید نوع چسب را در نظر بگیرید. برخی از چسب‌ها پس از خشک شدن به راحتی از روی شیشه کنده می‌شوند. برخی دیگر را باید با وسیله‌ای گرم کنید و سپس باقیمانده چسب را با چیزی مانند تیغ یا کارت عابر بتراشید. برخی از چسب‌ها هم به راحتی کنده نمی‌شوند و ممکن است در حین پاک کردن آن‌ها شیشه خط و خش بیفتد.

از بین بردن جای چسب

اصولا چسب حرارتی پس از خشک شدن به راحتی کنده می‌شود. چسب مایع هم چنین حالتی دارد. چسب ماتیکی نیز با آب داغ پاک می‌شود. چسب PVA هم پس از خشک شدن کنده می‌شوند اما ممکن است نیاز باشد محل چسب را با آب داغ تمیز کنید. چسب دوقلو و چسب ۱۲۳ به سختی از روی شیشه پاک می‌شوند و ممکن است در حین پاک کردن جای چسب به شیشه آسیب برسد.

بهترین کار این است که پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی شیشه سریعا عمل کنید. چسبی که هنوز مرطوب و چسبناک است، راحت‌تر کنده می‌شود و ممکن است فقط مقدار کمی از آن روی شیشه بماند. وقتی چسب هنوز خشک نشده است پارچه‌ای نمدار را روی آن بکشید. این کار را باید چندین بار انجام دهید. از دستمال کاغذی یا لباس کهنه هم می‌توانید استفاده کنید.

از بین بردن جای چسب

در هر صورت از پارچه‌ای استفاده کنید که دیگر آن را نمی‌خواهید. زیرا چسب به پارچه می‌چسبد. می‌توانید از اسکاچ زبر هم استفاده کنید. البته باید حواستان باشد که چسب خشک نشده پخش می‌شود. پس با دقت این کار را انجام دهید. گاهی باید از حلال‌هایی مانند چربی‌زدا یا سرکه استفاده کرد زیرا آب داغ و پارچه اثری نخواهد داشت.

برای یادگیری از بین جای چسب از روی لباس و… به مطلب آموزش تصویری روش‌های سریع از بین بردن جای چسب مراجعه کنید.

شیوه از بردن جای چسب از روی شیشه با الکل یا لاک پاک کن

از بین بردن جای چسب

برای از بین بردن جای چسب روی شیشه مقداری الکل، استون یا محلول لاک پاک کن را روی دستمال کاغذی بریزید. سپس با حرکات دورانی آن را روی جای چسب بکشید. نیازی نیست از مقدار زیادی الکل یا محلول لاک پاک کن استفاده کنید. در نهایت، با اسپری شیشه پاک کن و پارچه‌ای تمیز، سطح شیشه را تمیز کنید.

چگونه برچسب روی شیشه پنجره را پاک کنیم؟ با سرکه سفید یا آب داغ

از بین بردن جای چسب

برای از بین بردن جای چسب نواری روی شیشه می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید. پارچه‌ای تمیز و نمدار را به مقداری سرکه سفید آغشته کنید. سپس آن را روی جای چسب بکشید. این کار را چند بار باید انجام دهید تا جای چسب پاک شود. در نهایت، شیشه را با پارچه و شیشه پاک کن تمیز کنید.

از بین بردن جای چسب نواری روی شیشه

همچنین می‌توانید برای پاک کردن جای انواع چسب از آب داغ استفاده کنید. پارچه یا اسفنجی را با آب داغ خیس کنید و سپس روی چسب بکشید. علاوه بر این، اگر شیشه ضد حرارت است، می‌تواند آب داغ را با احتیاط روی محل چسب بریزید.

از بین بردن جای چسب نواری روی شیشه

روش کندن برچسب از روی شیشه پنجره و… با استفاده از محلول چربی زدا

از بین بردن جای چسب نواری روی شیشه

برای کندن برچسب شیشه اجاق گاز و لوازم دیگر می‌توانید از محلول چربی‌زدا استفاده کنید. از این محلول و اسپری برای پاک کردن روغن موتور از روی دست استفاده می‌شود اما برای پاک کردن جای چسب هم کاربرد دارد. مقدار کمی از محلول را روی محل چسب اسپری کنید. سپس کمی صبر کنید و با پارچه تمیزش کنید. بهتر است از آن در محیط باز استفاده کنید یا در هنگام استفاده در فضای بسته، در و پنجره را باز کنید.

برای یادگیری پاک کردن رنگ از روی شیشه به مطلب آموزش از بین بردن و پاک کردن نوشته یا لکه رنگ از روی شیشه ماشین و… مراجعه کنید.

از بین بردن چسب قطره ای از روی شیشه عینک و سایر شیشه‌ها با تینر

از بین بردن جای چسب نواری روی شیشه

از تینر می‌توان به عنوان حلال جای چسب روی شیشه استفاده کرد. مقداری تینر را روی جای چسب اسپری کنید. سپس با پارچه‌ای نرم آن را تمیز کنید. با توجه به این که برخی از شیشه‌ها مثل شیشه عینک حساس هستند، ممکن است به شیشه آسیب برسد، در نتیجه، در ابتدا مطمئن شوید که شیشه عینک باکیفیت است و فیلترهای آن در برابر تینر واکنش منفی نشان نمی‌دهند و از بین نمی‌روند.

کندن جای چسب از روی شیشه با سوخت بنزین فندک

از بین بردن جای چسب نواری روی شیشه

برای کندن جای چسب از روی شیشه می‌توانید از سوخت بنزین فندک هم استفاده کنید. پارچه‌ای نمدار را چند بار روی محل چسب بکشید. مقداری از سوخت بنزین فندک را روی پارچه یا دستمال کاغذی بریزید. دقت کنید که مایع روی زمین یا جای دیگر نریزد چون اشتعال‌پذیر است. سپس آن را روی جای چسب بکشید. این کار را آن قدر ادامه دهید تا چسب شل شود. مقدار کمی از بنزین را روی جای چسب بریزید. یک دقیقه صبر کنید و سپس دوباره با پارچه‌ای نمدار روی آن بکشید.

از بین بردن جای چسب برچسب با سشوار

از بین بردن جای چسب نواری روی شیشه

برای از بین بردن جای چسب برچسب می‌توانید از سشوار هم استفاده کنید. سشوار را روی حالت گرم بگذارید. سپس آن را روشن کنید و روی محل چسب به صورت دورانی حرکت دهید. این کار موجب می‌شود تا چسب شل شود. پس از گرم شدن چسب، با پارچه یا وسیله‌ای مانند کارت آن را از روی شیشه پاک کنید.

از بین بردن جای چسب نواری روی شیشه

اگر چسب روی ظرف شیشه‌ای چسبیده است که می‌توان آن را درون مایکروویو یا فر قرار داد، می‌توانید از این دستگاه‌ها هم برای کندن برچسب استفاده کنید. ظرف را درون فر یا اون توستر بگذارید، سپس چند دقیقه صبر کنید تا ظرف داغ شود. ظرف را با دستمال بردارید و فورا یا اسکاچ یا سیم ظرفشویی روی آن بکشید تا کنده شود. مراقب باشید که به ظرف آسی نرسانید. علاوه بر این، با توجه به داغ بودن ظرف مراقب دستان خود هم باشید که نسوزید.

چگونه برچسب دودی را از روی شیشه بکنیم؟

از بین بردن جای چسب نواری روی شیشه

برای کندن جای چسب از روی شیشه ماشین، از اسپری چند منظوره استفاده کنید. محلول را روی چسب اسپری کنید و اجازه دهید تا مقداری از چسبناک بودن برچسب دودی کم شود. سپس تیغی بردارید و به آرامی روی چسب خراش‌هایی ایجاد کنید. حال دوباره روی چسب اسپری بزنید و صبر کنید تا محلول به زیر چسب دودی نفوذ کند. سپس با تیغ دسته‌دار روی چسب بکشید تا کنده شود. این کار را باید به دقت انجام دهید زیرا ممکن است به شیشه آسیب بزنید.

کندن جای چسب روی شیشه ماشین

برای پاک کردن جای چسب روی شیشه ماشین باید خیلی دقت کنید زیرا ممکن است روی آن خش بیفتد و خسارت زیادی وارد شود. اگر خط و خش کوچک هم باشد، باز هم می‌تواند آزاردهنده باشد. در نتیجه، وقتی از حلالی مانند الکل یا محلول لاک پاک کن استفاده کردید، پاک کردن باقی مانده‌ها را با دقت و حوصله انجام دهید.

علاوه بر این، حواستان باشد که با تیغه چسب را بتراشید و آن را به گونه‌ای نگه ندارید که گویی می‌خواهید چیزی را برس بزنید. تیغه یا کارت را با زاویه ۳۰ درجه روی شیشه قرار دهید و سپس به آرامی از محلی که چسب باز است، تیغه را به سمت جلو بکشید.

از بین بردن جای چسب از روی شیشه با یخ

از بین بردن جای چسب نواری روی شیشه

برای از بین بردن جای چسب از روی شیشه یک یخ مکعبی را بردارید و روی چسب بمالید تا کاملا خشک و سفت شود. سپس با لبه کارت اعتباری یا تیغه دسته‌دار به آرامی آن را از روی شیشه بکنید.

چگونه برچسب روی شیشه پنجره را پاک کنیم؟ با استفاده از روغن

برای از بین بردن جای چسب روی شیشه می‌توانید از اسانس روغنی یا روغن مایع استفاده کنید. ابتدا باید برچسب را از روی شیشه بکنید و باقیمانده آن را با اسانس روغنی یا روغن بمالید. روغن موجب شل شدن باقیمانده برچسب می‌شود. این کار را با دستمال کاغذی یا اسکاچ انجام دهید. نیازی نیست از مقدار زیادی روغن استفاده کنید.

از بین بردن جای چسب نواری روی شیشه با سیم ظرفشویی

از بین بردن جای چسب

یکی دیگر از چیزهایی که برای کندن برچسب شیشه اجاق گاز یا … می‌توانید استفاده کنید، سیم ظرفشویی است. سیم ظرفشویی به گونه‌ای ساخته شده است که به شیشه آسیب نمی‌رساند و در عین حال می‌تواند باقیمانده غذایی که سفت شده است را بکند.

از بین بردن جای چسب

ابتدا جای چسب را با پارچه‌ای نمدار و مایع ظرفشویی خیس کنید. سپس سیم ظرفشویی را روی آن بکشید تا باقیمانده چسب کنده شود. در عین انجام این کار باقیمانده‌های چسب را که به سیم ظرفشویی می‌چسبد، تمیز کنید. زیرا در برخی موارد آن باقیمانده‌ها دوباره به ظرف می‌چسبند. از سنباده هم می‌توانید استفاده کنید. به درجه زبری سنباده حتما توجه کنید زیرا اگر درجه زبری آن بالا باشد، به شیشه آسیب وارد می‌شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وبروش کندن برچسب از روی شیشه پنجره و سایر شیشه‌ها را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای پاک کردن جای چسب استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا