آرایشی

فواید سرم هیالورونیک اسید چیست؟

[ad_1]

شاید بتوان گفت که میل به زیبایی و داشتن پوستی صاف، لطیف و بدون چین و چروک از خواسته‌های تمام افرادیست که به جوانی صورت خود اهمیت می‌دهند. پوست صورت برای حفظ این ویژگی‌ها به ماده‌ای با نام هیالورونیک اسید احتیاج دارد و تا سنین جوانی این ماده به صورت طبیعی توسط بدن تولید می‌شود.

بنابراین با بالا رفتن سن از میزان تولید طبیعی هیالورونیک اسید در بدن کاسته شده و پوست برای جوان ماندن، به جذب خارجی این ماده احتیاج پیدا می‌کند. شاید برای شما این سوال مطرح شود که سرم هیالورونیک اسید چیست و چگونه موجب جوانی پوست می‌شود. پیشنهاد می‌دهیم برای دانستن پاسخ سوالات خود تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سرم هیالورونیک اسید چیست

اسید هیالورونیک ماده‌ای است که به صورت طبیعی در بدن وجود دارد. این ماده مغذی بیشتر در نقاطی مانند چشم‌ها، مفاصل و سلول‌های پوستی یافت می‌شود و برای این نقاط تاثیرات مثبتی را به همراه دارد. برای مثال در پوست باعث جوانی و درون مفاصل سبب لغزندگی و جلوگیری از اصطکاک آن‌ها خواهد شد.

امروزه افرادی که در آستانه میانسالی هستند برای جلوگیری از پیری پوست، انواع سرم هیالورونیک اسید را استفاده می‌کنند و آنچه که در این مطلب شرح داده شده نیز درباره فواید سرم هیالورونیک اسید برای پوست می‌باشد.

سرم هیالورونیک اسید چیست

همچنین بخوانید: همه چیز درباره سرم پوست

فواید سرم هیالورونیک اسید چیست

فواید سرم هیالورونیک اسید تنها به جوان سازی پوست خلاصه نشده و این سرم خواص بسیاری دارد، که هر کدام از آن‌ها می‌توانند سبب بالاتر رفتن سلامت پوست شوند.

برخی از مهم‌ترین فواید سرم هیالورونیک اسید عبارتند از:

آبرسانی و افزایش رطوبت پوست

از مهم‌ترین فواید سرم هیالورونیک اسید آبرسانی به لایه‌های عمقی پوست و افزایش ماندگاری رطوبت، درون سلول‌های آن است. این سرم علاوه بر هیدراته نگه داشتن صورت، باعث بالاتر رفتن میزان لطافت پوست نیز خواهد شد.

سرم هیالورونیک اسید چیست

کاهش التهابات پوستی و ترمیم زخم‌ها

همانطور که گفته شد هیالورونیک اسید به افزایش رطوبت درون سلول‌های پوستی کمک می‌کند و وجود رطوبت در پوست نیز سبب می‌شود تا زخم‌ها با سرعت بیشتری بازسازی شوند. بنابراین یکی دیگر از خواص سرم هیالورونیک اسید ، کاهش التهابات پوستی و ترمیم زخم‌ها است.

خواص سرم هیالورونیک اسید

افزایش لطافت پوست

خرید محصولات بهداشتی و مراقبتی که حاوی هیالورونیک اسید باشند، سبب می‌شود تا پوست شما لطافت و شادابی از دست رفته خود را باز یابد. این محصولات همچنین باعث بازگشت حالت ارتجاعی و کشسانی طبیعی پوست و کاهش زبری آن نیز خواهند شد.

فواید سرم هیالورونیک اسید

کند تر کردن روند پیری پوست

از جذاب‌ترین خواص سرم هیالورونیک اسید می‌توان به تاثیر آن بر روند پیری پوست اشاره کرد. با افزایش سن و کاهش میزان طبیعی هیالورونیک اسید در بدن، چین و چروک، شل شدن و خشکی باعث پیری زودرس پوست می‌شود؛ اما محصولات مراقبت و بهداشت بدن که حاوی این ماده مغذی هستند، می‌توانند سبب کندتر کردن روند پیری پوست شوند.

نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید

از بین بردن خشکی واژن

خشکی واژن یکی از مسائل است که بر اثر افزایش سن و شروع یائسگی به وجود می‌آید. این مسئله دلیل دیگری نیز دارد و آن کاهش سطح طبیعی هیالورونیک اسید، در بدن است. بنابراین با خرید ژل بهداشتی بانوان حاوی هیالورونیک اسید، می‌توانید تا حدی این مشکل را از بین برده و حتی از بروز مجدد آن نیز جلوگیری کنید.

نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید

نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید درون روتین مراقبت از پوست بسیار آسان است و تنها کافیست برای رسیدن به بهترین نتیجه، برخی نکات را رعایت کرده و کاملاً مطابق با دستورالعمل استفاده از این محصولات پیش بروید.

مراحل صحیح نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید به شرح زیر می‌باشند:

  1. ابتدا با استفاده از پاک کننده های صورت ، پوستتان را از انواع آلودگی و محصولات آرایشی پاک کنید.
  2. سپس چند قطره سرم پوست حاوی هیالورونیک اسید را بر روی صورتتان ریخته و کمی ماساژ دهید.
  3. در نهایت از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب با پوست خود استفاده کنید.

فواید سرم هیالورونیک اسید

بهترین زمان مصرف سرم هیالورونیک اسید

بهترین زمان مصرف سرم هیالورونیک اسید یکبار در صبح، برای تامین رطوبت پوست در طول روز و یکبار به هنگام شب، برای جبران رطوبت از دست رفته صورت می‌باشد.

زمان مصرف سرم هیالورونیک اسید

همچنین بخوانید: طرز استفاده از سرم پوست صورت

عوارض سرم هیالورونیک اسید چیست

به صورت کلی استفاده از سرم هیالورونیک اسید عوارض اثبات شده‌ای ندارد و بی خطر محسوب می‌شود؛ اما بهتر است برخی افراد از این محصولات استفاده نکنند. برای مثال:

  • خانم‌های باردار یا شیرده
  • افراد مبتلا به سرطان‌ به خصوص سرطان‌های پوستی

سوالات متداول درباره سرم هیالورونیک اسید

در این مطلب سعی کردیم تا هر آنچه را که درباره فواید سرم هیالورونیک اسید بدانید برای شما شرح دهیم. در ادامه نیز به متداول‌ترین سوالات در این باره پاسخ داده‌ایم و شما عزیزان نیز می‌توانید سوالات بیشتر خود را در بخش نظرات با کارشناسان الانزا در میان گذاشته و منتظر پاسخ آن‌ها باشید.

نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید چیست؟

برای استفاده از این محصول بهتر است ابتدا صورت خود را پاک کرده و پس از استفاده‌ی سرم کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب بزنید.

فواید سرم هیالورونیک اسید کدام‌اند؟

برای اطلاع کامل از خواص سرم هیالورونیک اسید، این مطلب را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا