آموزش

حل مشکل ریستور کردن بکاپ واتساپ از گوگل درایو

واتساپ (WhatsApp) 📞 یکی از پیام رسان هایی است که کاربران زیادی از آن استفاده می کنند. در برخی از موارد مانند خرید گوشی جدید، ریست فکتوری گوشی و.. که ناچار به حذف واتساپ هستید، می توانید از اطلاعات خود بکاپ گرفته و مجدد آن ها را بازیابی کنید. از آن جایی که برخی از کاربران در مرحله ریستور کردن بکاپ واتساپ دچار مشکل شده اند، امروز در انزل وبقصد داریم تا نحوه حل مشکل ریستور کردن بکاپ واتساپ از گوگل درایو را به شما آموزش دهیم.

مشکل بازیابی بکاپ واتساپ

How to Fix Can’t Restore WhatsApp Chats from Google Drive

واتساپ پیام های شما را در جایی ذخیره نمی کند. بنابراین اگر می خواهید از اطلاعات خود بکاپ داشته باشید، می توانید یک نسخه بکاپ از آن ها در Google Drive تهیه کنید. ما قبلا در انزل وبنحوه بکاپ گرفتن از عکس، فیلم و سایر داده های واتساپ را به شما آموزش داده ایم. متاسفانه گاهی به دلایل مختلف ممکن است که دستگاه شما نتواند اطلاعات شما را بازیابی کند که در ادامه راه های رفع آن را بررسی می کنیم.

بررسی شرایط برای حل مشکل عدم بارگذاری بکاپ واتساپ از گوگل درایو

برای بازیابی بکاپ واتساپ، باید شماره تلفن و اکانت گوگل مورد استفاده مشابه با همان اطلاعاتی باشند که در زمان بکاپ گیری استفاده کرده اید. بنابراین اگر یکی از این شرایط محقق نشود، نمی توانید اطلاعات را بازیابی کنید.

همچنین برای آشنایی کلی با ریستور کردن، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش نحوه بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ در اندروید و آیفون را هم مطالعه نمایید.

بررسی حافظه دستگاه

برای بازیابی اطلاعات، نیاز به فضای کافی در دستگاه خود دارید. اگر حافظه خالی کمی دارید، مقداری حافظه را خالی تر کنید و سپس مشکل را تست کنید.

شارژ باتری

عملیات بکاپ گرفتن و ریستور کردن اطلاعات واتساپ، در زمانی که شارژ باتری گوشی شما در حد کافی باشد انجام می شود. اگر میزان شارژ باتری شما کم است، باتری را شارژ کنید و سپس اقدام به ریستور کردن کنید.

رفع مشکل رفع مشکل خواندن فایل بکاپ واتساپ با اتصال پایدار اینترنت

اگر اتصال پایداری و مناسبی ندارید، ممکن است در ریستور کردن با مشکل رو به رو شوید. برای رفع این مشکل کافیست تا به یک اینترنت پایدار و با پهنای بند مناسب متصل شوید.

کپی کردن از یک دستگاه اکسترنال

این راه حل ممکن است کمی طولانی به نظر برسد اما برای بسیاری از کاربران مفید بوده است.

واتساپ را از تلفن جدید حذف کرده و پوشه WhatsApp را هم از حافظه داخلی یا مموری کارت حذف کنید.

تلفن جدید را ریستارت کنید.

در گوشی قدیمی خود از اطلاعات واتساپ به صورت Local در حافظه آن بکاپ بگیرید.

حال اطلاعات بکاپ گرفته شده موجود در حافظه گوشی قدیمی را روی کامپیوتر یا دستگاه دیگری ذخیره کنید.

کپی کردن از یک دستگاه اکسترنال

به گوشی جدید رفته و واتساپ را روی آن نصب کنید. برنامه را اجرا کرده و سریع ببندید.

سپس فایل واتساپ کپی شده در مراحل قبلی را به گوشی جدید منتقل کنید.

به پوشه Databases رفته و فایل msgstore.db.crypt12 و همچنین آخرین نسخه پشتیبان که حاوی تاریخ پشتیبان گیری است را پیدا کنید. فایل های دیگر را حذف کنید.

کپی کردن از یک دستگاه اکسترنال

به Settings گوشی رفته و Applications را انتخاب کنید. روی WhatsApp تپ کرده و Storage را انتخاب کنید. اندازه فایل بکاپ را بررسی کنید. اندازه پوشه Storage در تلفن جدید تقریبا باید با اندازه فایل بکاپ در گوشی قدیمی برابر باشد.

کپی کردن از یک دستگاه اکسترنال

سپس واتساپ را با تلفن جدید خود راه اندازی کرده و سعی کنید اطلاعات را بازیابی کنید. اگر به نظر رسید که فرایند فعال‌سازی یا انتقال داده گیر کرده است، حالت هواپیما را فعال کنید.

کپی کردن از یک دستگاه اکسترنال

تلفن شما به شما هشدار می دهد که روند انتقال بسیار کند است. روی Skip ضربه بزنید.

وقتی پنجره انتقال عادی روی صفحه ظاهر شد، حالت هواپیما را غیر فعال کنید. انتقال داده را شروع کنید.

اگر هشدار هایی مبنی بر متوقف شدن واتساپ دریافت کردید، گزینه Keep WhatsApp را بزنید. همچنین اگر WhatsApp Storage را در تنظیمات بررسی کنید، می بینید که مقدار آن به آرامی در حال افزایش است. واتساپ را روی صفحه نگه داشته و در پس زمینه اجرا نکنید.

استفاده از بکاپ Local

اگر نسخه گوگل درایو در دسترس نباشد، راه دیگر برای دسترسی به بکاپ استفاده از نسخه Local بکاپ است. برای این کار ابتدا به دایرکتوری /SDcard/WhatsApp/Databases و یا Internal Storage/Whatsapp رفته و بکاپ واتساپ را پیدا کنید. نام فایل را تغییر داده اما پسوند را نگه دارید.

سپس برنامه واتساپ را حذف و نصب مجدد کنید. گزینه Restore را انتخاب کنید. در برخی از گوشی ها ممکن است راه حل بیشتری را دنبال کنید. وارد فایل منیجر شده و Categories را بزنید. گزینه Internal Storage را انتخاب کنید.

استفاده از بکاپ Local

رو به پایین رفته و WhatsApp را انتخاب کنید. سپس فایل Backups را انتخاب کنید.

استفاده از بکاپ Local

همینطور در صورت نیاز به حذف بکاپ، مطالعه مطلب آموزش تصویری حذف بکاپ واتساپ در اندروید و آیفون نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

حل مشکل بازگردانی فایل بکاپ واتساپ از گوگل درایو در آیفون

اگر شما از کاربران اندروید بوده اید اما اخیرا از گوشی های آیفون استفاده می کنید، می توانید ریستور کردن را انجام دهید. البته توجه داشته باشید که واتساپ به صورت مستقیم بین سیستم عامل های مختلف بازیابی را پشتیبانی نمی کند اما می توان از ابزار هایی مانند AppTrans – WhatsApp Transfer استفاده کرد.

ابتدا برنامه AppTrans را دانلود و نصب کنید. (نسخه کامل را از سایت های داخلی دانلود و نصب کنید) برنامه را اجرا کرده و روی App Restore در سمت چپ کلیک کنید. به بخش WhatsApp Backup رفته و روی دکمه Restore کلیک کنید.

حل مشکل بازگردانی فایل بکاپ واتساپ از گوگل درایو در آیفون

به اکانت گوگل خود وارد شوید تا Google Drive backup را مشاهده کنید. بکاپ مورد نظر را برای دانلود انتخاب کنید.

حل مشکل بازگردانی فایل بکاپ واتساپ از گوگل درایو در آیفون

سپس می توانید انواع پرونده ها را مشاهده کنید. اگر می خواهید تماس ها و پیام ها را بازیابی کنید، باید دستگاه اندروید خود را به همان اکانت متصل کرده و مجوز دسترسی را بدهید. به طور مثال روی Messages کلیک می کنید.

حل مشکل بازگردانی فایل بکاپ واتساپ از گوگل درایو در آیفون

گوشی اندروید را متصل کرده و Decrypt Now را بزنید.

حل مشکل بازگردانی فایل بکاپ واتساپ از گوگل درایو در آیفون

دستورالعمل ها را دنبال کنید. نسخه سفارشی شده WhatsApp را روی اندروید نصب کنید. اجازه دسترسی به حافظه را بدهید. وارد همان اکانت گوگل درایو در نسخه سفارشی واتساپ شوید.

حل مشکل بازگردانی فایل بکاپ واتساپ از گوگل درایو در آیفون

پس از اتمام مراحل، حال می توانید با تپ روی Messages پیام ها را ببینید. پیام مورد نظر را انتخاب کرده و دکمه Restore را بزنید.

حل مشکل بازگردانی فایل بکاپ واتساپ از گوگل درایو در آیفون

آیفون خود را متصل کرده و دکمه Restore را بزنید.

حل مشکل بازگردانی فایل بکاپ واتساپ از گوگل درایو در آیفون

مدتی منتظر بمانید تا فرایند انجام شود.

حل مشکل بازگردانی فایل بکاپ واتساپ از گوگل درایو در آیفون

حال به سادگی می توانید پیام ها را در آیفون از طریق iCloud بازیابی کنید.

در پایان خروج از دستگاه های مختلف را هم در نظر داشته باشید. در همین رابطه مطالعه مطلب آموزش ۴ روش خروج از واتساپ به صورت دستی و راه دور را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های رفع مشکل ریستور کردن بکاپ واتساپ از گوگل درایو را به شما آموزش دادیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه ریستور بکاپ واتساپ را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا