آموزش

بررسی 10 دلیل و روش حل مشکل سرعت پایین اینترنت دیتا گوشی

اتصال کند اینترنت دیتا تلفن همراه 🐌 یکی از آن اتفاقاتی است که می‌تواند اعصاب هر فردی را به هم بریزد. در صورت بروز این اتفاق همه کارهایی که با اینترنت انجام می‌دهید، با اختلال جدی مواجه می‌شود. بسیاری از برنامه‌های نیازمند به اینترنت نیز به درستی اجرا نخواهند شد. در این مطلب انزل وب، به بررسی ۱۰ دلیل و روش حل مشکل سرعت پایین اینترنت دیتا گوشی می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی دلایل و رفع مشکل پایین آمدن سرعت اینترنت سیم کارت گوشی

Why Is My Mobile Data So Slow? Reasons and Fixes

بسیاری از مواقع این سوال برای کاربرانی که از دیتای تلفن همراه برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند، پیش می‌آید که چرا سرعت اینترنت گوشی ضعیف است؟ دلایل سرعت پایین اینترنت گوشی متعدد هستند که از آن جمله می‌توان به مشخصات تلفن همراه، موقعیت مکانی، سیستم عامل و … اشاره نمود. در ادامه به بررسی دلایل پایین آمدن سرعت اینترنت در گوشی و روش‌های حل این مشکل می‌پردازیم.

استفاده همزمان چند برنامه از اینترنت دیتا عامل سرعت پایین اینترنت همراه اول و..

زمانی که چندین برنامه نیازمند به اینترنت دیتا در تلفن همراه استفاده می‌کنید، پهنای باند کاهش یافته و سرعت اینترنت پایین می‌آید. بنابراین سعی کنید همزمان از چند برنامه نیازمند به دیتای تلفن همراه استفاده نکنید.

برای کنترل و مدیریت برنامه‌هایی که از دیتای گوشی استفاده می‌کنند، در اندروید ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید. سپس از طریق Network & Internet وارد بخش Mobile Network شوید. در ادامه گزینه App Data Usage را انتخاب کنید. در این قسمت استفاده از وضعیت استفاده از داده را توسط برنامه‌های موجود در گوشی بررسی کنید.

اگر میزان مصرف یک برنامه از داده تلفن همراه زیاد بود، روی آن ضربه بزنید. در صفحه جدید هر دو گزینه Background Data و Unrestricted Data Usage را غیرفعال کنید.

حل مشکل سرعت پایین اینترنت دیتا گوشی

آنتن ضعیف در یک موقعیت مکانی عامل سرعت پایین اینترنت ایرانسل و..

آنتن دهی در یک موقعیت مکانی تاثیر بسیاری زیادی بر سرعت اتصال اینترنت دیتا تلفن همراه دارد. برای بررسی کیفیت شبکه می‌توانید قدرت سیگنال که در نوار وضعیت بالای تلفن‌های همراه است را بررسی کنید. هر چه تعداد میله‌های آن بیشتر باشد، سرعت اتصال بهتر خواهد بود.

استفاده از سیم کارت قدیمی دلیل سرعت پایین اینترنت رایتل و..

تکنولوژی‌های جدید اعمال شده در طراحی سیم‌ کارت‌ها، بسیاری از مشکلات ناشی از اتصال دیتا تلفن همراه را برطرف کرده است. نسل‌های جدید ۴G و ۵G سیم کارت‌ها که به تازگی عرضه شده‌اند، گواه مناسبی برای کیفیت بالای اتصال به اینترنت دیتا هستند. در صورتی که از سیم کارت قدیمی استفاده می‌کنید، حتما برای تعویض آن اقدام نمایید.

پایین آمدن سرعت اینترنت در گوشی

عدم استفاده از نسل اینترنت مناسب دلیل سرعت پایین اینترنت گوشی

بدیهی است که نسل سیم‌ کارت‌های ۵G دارای بالاترین سرعت اتصال به اینترنت هستند. همچنین تلفن‌های همراه اندروید به طور پیش‌فرض به بهترین نوع اینترنت در دسترس متصل می‌شوند. اما در صورتی که اتصال اینترنت ۵G یا ۴G دچار اختلال شود، به طور خودکار به سمت اتصال سطح پایین‌تر یعنی ۳G تغییر وضعیت می‌دهد. در صورتی که تلفن همراه شما به صورت خودکار این کار را انجام نداد،‌ به تنظیمات آن بروید. سپس از طریق Network & Internet وارد بخش Mobile Network شوید. در ادامه روی گزینه Preferred Network Type بزنید و مطمئن شوید که گزینه مناسب پیشنهاد شده انتخاب شده است.

دلایل سرعت پایین اینترنت گوشی

در تلفن‌های همراه iOS نیز ابتدا وارد تنظیمات شوید. سپس گزینه Mobile Data را انتخاب کنید. در ادامه روی گزینه Mobile Data Options بزنید. سپس گزینه Voice & Data را انتخاب کرده و نوع مناسب اتصال اینترنت را برگزینید.

چرا سرعت اینترنت گوشی ضعیف است

کم شدن سرعت اینترنت گوشی به دلیل استفاده از VPN

استفاده از تغییر دهنده آی پی نیز به عنوان یکی از دلایل مهم برای کاهش سرعت اتصال به اینترنت دیتا تلفن همراه به شمار می‌رود. در زمان‌هایی که به استفاده از آن نیازی ندارید،‌ بهتر است آن را قطع کنید تا کیفیت و سرعت اتصال به اینترنت را افزایش دهید.

ترافیک بالا در شبکه عامل سرعت پایین اینترنت گوشی هواوی و..

همواره در ساعاتی از شبانه‌روز ترافیک و میزان مصرف از اینترنت دیتا در تلفن‌های همراه مختلف افزایش پیدا می‌کند. این مسئله در حالی است که پهنای باند و ظرفیت اینترنت عدد ثابتی است. به همین ممکن است در صورت بالا رفتن ترافیک شبکه بیش از حد معمول، سرعت اتصال دیتا در گوشی‌ها برای مودتی کاهش پیدا کند.

سرعت پایین اینترنت همراه اول

اختلال سراسری دلیل سرعت پایین اینترنت گوشی شیائومی و..

گاهی اوقات ممکن است به دلیل به وجود آمدن مشکل در زیرساخت‌های اپراتور ارائه دهنده خدمات اینترنت دیتا، اختلال سراسری در شبکه به وجود بیاید. در این گونه مواقع کار خاصی از شما بر نمی‌آید. تنها می‌توانید با تماس گرفتن با اپراتور از زمان برطرف شدن مشکل مطلع شوید.

ایجاد تغییر در محدودیت مصرف داده تلفن همراه علت سرعت پایین اینترنت گوشی

در تلفن‌های همراه این قابلیت وجود دارد که میزان مصرف اینترنت دیتا توسط شما کنترل و مدیریت شود. در واقع شما می‌توانید برای یک بازه زمانی خاص مانند یک ماه، سقف معینی از مصرف دیتا را تعیین کنید. در صورتی که مصرف شما از آن عبور کند، سرعت اینترنت تلفن همراه شما کاهش پیدا خواهد کرد. در صورتی که مایل باشید می‌توانید با حذف این محدودیت مصرف،‌ مشکل را به کلی برطرف نمایید.

سرعت پایین اینترنت گوشی

مسائل پیکربندی شبکه اینترنت دلیل سرعت پایین اینترنت گوشی

در صورتی که تنظیمات تلفن همراه شما به درستی انجام نشده باشد، نمی‌توانید با بالاترین سرعت ممکن به شبکه تلفن همراه متصل شوید. برای این منظور وارد تنظیمات تلفن همراه اندروید خود شوید. سپس گزینه System را انتخاب نمایید. پس از آن از طریق گزینه Advanced وارد بخش Reset Options شوید. در ادامه گزینه Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth را انتخاب نمایید. در نهایت می‌توانید تنظیمات مورد نظر را مجدد اعمال کنید.

چرا سرعت اینترنت گوشی پایین است

در تلفن‌های همراه iOS نیز وارد تنظیمات شوید. سپس گزینه General و پس از آن Reset را انتخاب نمایید. در نهایت گزینه Reset Network Settings را انتخاب نمایید.

کم شدن سرعت اینترنت گوشی

به‌روز نبودن تلفن همراه دلیل پایین بودن سرعت اینترنت دیتا گوشی

یکی دیگر از عوامل اثرگذار در کاهش سرعت اینترنت داده گوشی، به‌روز نبودن تلفن همراه است. در سیستم عامل اندروید وارد تنظیمات گوشی شوید. از طریق بخش System گزینه Advanced را انتخاب نمایید. روی گزینه System Update بزنید. در صورتی که آپدیت جدیدی وجود داشته باشد، تلفن همراه شما به‌روزرسانی می‌شود.

حل مشکل سرعت پایین اینترنت دیتا گوشی

در سیستم عامل iOS نیز پس از ورود به تنظیمات وارد بخش General شوید. در ادامه با زدن گزینه Sofware Updates در صورتی که آپدیت جدید وجود داشته باشد، تلفن همراه به‌روزرسانی می‌شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

بررسی پاسخ سوال چرا سرعت اینترنت گوشی پایین است را در این مطلب مشاهده نمودید. شما نیز با مشکل پایین آمدن سرعت اتصال اینترنت دیتا مواجه شده‌اید؟ کدامیک از روش‌های فوق در برطرف کردن مشکل به شما کمک کرده‌ است؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ماا در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا