آموزش

آموزش 3 روش حل مشکل تاخیر در ارسال پیام تلگرام

گاهی در هنگام ارسال پیام در تلگرام متوجه این مسئله میشوید که پیام تان ارسال نمیشود و علامت ساعت کوچکی 🕑 در کنار آن قرار می‌گیرد. در نتیجه، تیک ارسال را مشاهده نخواهید کرد. این مشکل میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۳ روش حل مشکل تاخیر در ارسال پیام تلگرام میپردازیم.

نحوه رفع مشکل کند ارسال شدن پیام در گروه و.. تلگرام

?How to Fix the Delayed Telegram Messages Problem

کند ارسال شدن پیام در تلگرام می‌تواند مشکل آزاردهنده ای باشد. گاهی می‌خواهید پیام مهمی را ارسال کنید اما به دلیل این مشکل نمی‌توانید. در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه حذف تایمر ارسال پیام تلگرام و روش‌های برطرف کردن با تاخیر ارسال شدن پیام در این شبکه اجتماعی را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

آموزش قابلیت تنظیم زمان ارسال پیام تلگرام

اگر گروه بزرگی در Telegram دارید و نگران شلوغ شدن و ارسال پیام زیاد در یک زمان هستید، می‌توانید تایمر ارسال پیام تلگرام را فعال کنید. با این کار برای هر کاربر محدودیت زمانی ارسال پیام ایجاد می‌شود و پیام‌های زیادی به صورت همزمان در گروه ارسال نخواهد شد.

در نتیجه، اگر در گروهی هستید و تایمری را کنار پیام خود مشاهده می‌کنید، علت آن محدودیت ارسال پیام تلگرام است که توسط ادمین گروه اعمال شده است.

برای ایجاد زمان بندی ارسال پیام تلگرام، ابتدا باید Telegram اصلی را دانلود و نصب کنید. سپس برنامه را باز کنید و وارد گروه خود شوید.

حال روی عنوان گروه خود که در بالای صفحه قرار دارد، بزنید.

سپس روی آیکون مداد در سمت راست و بالای صفحه بزنید. وارد قسمت Permission شوید.

آموزش 3 روش حل مشکل تاخیر در ارسال پیام در تلگرام

در پایین این صفحه بخش Slow Mode وجود دارد.

آموزش 3 روش حل مشکل تاخیر در ارسال پیام در تلگرام

می‌توانید بین زمان‌های ده ثانیه الی یک ساعت یکی را انتخاب کنید.

آموزش 3 روش حل مشکل تاخیر در ارسال پیام در تلگرام

به عنوان مثال، اگر یک دقیقه را انتخاب کنید، کاربر پس از ارسال پیام باید تا سی ثانیه دیگر صبر کند تا بتواند پیام بعدی خود را ارسال کند. علامت ساعت در کنار پیام تلگرام به علت فعال بودن حالت Slow mode است.

آموزش 3 روش حل مشکل تاخیر در ارسال پیام در تلگرام

در آخر نیز تیک بالای صفحه را بزنید.

آموزش 3 روش حل مشکل تاخیر در ارسال پیام در تلگرام

اگر می‌خواهید شماره خود را در تلگرام تغییر دهید، مطلب آموزش تصویری طریقه تغییر شماره تلگرام در کامپیوتر و گوشی را مطالعه کنید.

علت دیر ارسال شدن پیام در تلگرام به خاطر Slow mode

با توجه به قابلیت Slow mode یکی از دلایل کند ارسال شدن پیام این مورد است. در نتیجه، اگر علامت تایمر را کنار پیام خود دیدید، بدانید که به خاطر فعال بودن این قابلیت است. برای لغو Slow mode در تلگرام، ادمین گروه باید در بخش Slow mode، گزینه Off را انتخاب کند.

اگر تلگرام شما به صورت ناخواسته باز می‌شود، برای حل مشکل مطلب آموزش ۵ روش رفع مشکل باز شدن خودکار و ناخواسته تلگرام را مطالعه کنید.

تاخیر در ارسال پیام در تلگرام به علت Schedule message

یکی از دلایل تاخیر در ارسال پیام در تلگرام فعال کردن Schedule message است. به این معنا که شما برای ارسال پیام خود زمانی را مشخص کرده‌اید تا بعدا آن را ارسال کنید. این نوع زمان‌بندی برای وقتی مناسب است که می‌خواهید پیامی را بعدا ارسال کنید اما ممکن است یادتان برود. با این کار می‌توانید پیام را همان زمان که در یاد دارید، بنویسید اما زمان ارسالش را برای بعدا تعیین کنید.

برای ارسال این نوع پیام، تلگرام را باز کنید. سپس وارد چت یا گروه موردنظر شوید. پیام را بنویسید و به جای زدن آیکون ارسال، روی آن چند ثانیه نگه دارید. منویی باز می‌شود. Schedule message را انتخاب کنید. حال می‌توانید تاریخ و ساعت ارسال پیام را مشخص کنید. در کادر آبی رنگ نیز می‌توانی زمان مشخص شد را مشاهده کنید.

آموزش 3 روش حل مشکل تاخیر در ارسال پیام در تلگرام

سپس صفحه‌ای باز می‌شود که در آن پیام‌های برنامه‌ریزی شده شما وجود دارد. اگر از ارسال پیام پشیمان شدید، می‌خواهید آن را حذف کنید، ویرایش کنید، کپی کنید و…، می‌توانید روی آن پیام در صفحه Schedule messages نگه دارید و سپس از بین گزینه‌های زیر یکی را انتخاب کنید:

آموزش 3 روش حل مشکل تاخیر در ارسال پیام در تلگرام

Send now: ارسال در همان لحظه

Copy: کپی کردن

Edit: ویرایش پیام

Reschedule: تغییر زمان‌بندی

Delete all of your messages: پاک کردن پیام

اگر در هنگام ارسال ویس در تلگرام دچار مشکل می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب روش‌های حل مشکل ویس تلگرام را مطالعه کنید.

رفع مشکل کند ارسال شدن پیام در گروه تلگرام

اگر محدودیت ارسال پیام در گروه تلگرام به علت فعال کردن دو مورد پیشین نیست، ممکن است مشکل با ری‌استارت کردن گوشی حل شود. در نتیجه، گوشی خود را ری‌استارت کنید و دوباره ارسال پیام در تلگرام را امتحان کنید. همچنین، بهتر است در چنین موقعیتی یک بار برنامه را به صورت کامل ببندید و پس از چند دقیقه دوباره باز کنید.

علاوه بر این، ممکن است اینترنت شما دچار مشکل شده باشد. اگر از وای فای استفاده می‌کنید، تعداد آنتن‌ها آن را در بالای صفحه گوشی و در کنار ساعت چک کنید. اگر اینترنت دیتا است، ممکن است آنتن‌ دهی در آن مکان درست انجام نشود. علاوه بر این، ممکن است بسته اینترنت شما به پایان رسیده باشد.

آموزش 3 روش حل مشکل تاخیر در ارسال پیام در تلگرام

گاهی این مشکل به عدم اتصال تغییردهنده آی پی برمی‌گردد. اگر تغییردهنده آی پی شما خوب کار نمی‌کند، آن را عوض کنید و برنامه دیگری نصب کنید. سپس دوباره این مسئله را چک کنید.

همچنین، ممکن است مشکل شما با حذف و نصب دوباره برنامه حل شود. برای این کار به Google play بروید.

آموزش 3 روش حل مشکل تاخیر در ارسال پیام در تلگرام

سپس Telegram را در کادر Search جستجو کنید.

آموزش 3 روش حل مشکل تاخیر در ارسال پیام در تلگرام

روی برنامه بزنید تا وارد صفحه آن شوید.

آموزش 3 روش حل مشکل تاخیر در ارسال پیام در تلگرام

حال دکمه Uninstall را بزنید. سپس پنجره‌ای باز می‌شود.

آموزش 3 روش حل مشکل تاخیر در ارسال پیام در تلگرام

دوباره Uninstall را بزنید و صبر کنید برنامه حذف شود. سپس دوباره از همین طریق برنامه را نصب کنید و این بار روی دکمه Install بزنید.

آموزش 3 روش حل مشکل تاخیر در ارسال پیام در تلگرام

علاوه بر این، ممکن است مشکل از پر شدن Cache برنامه یا گوشی باشد. برای یادگیری نحوه پاک کردن کش برنامه تلگرام  می‌توانید به مطلب آموزش پاک کردن حافظه Cache و داده‌های برنامه اندروید و آموزش حذف کش و دیتا برنامه آیفون مراجعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه‌هایی برای برطرف کردن مشکل تاخیر در ارسال پیام در تلگرام و شیوه غیر فعال حالت آرام در گروه تلگرام را آموزش دادیم. مشکل شما با چه روشی برطرف شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در این باره در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا