آموزش

پیدا کردن تصویر مشابه ، اطلاعات و…

ممکن است تصویری داشته باشید و ندانید که آن عکس متعلق به چه کسی است. در چنین حالتی می‌توانید در برخی از سایت‌ها به جای جستجوی کلیدواژه از تصویر 🔎 استفاده کنید. کافی است تصویر را در سایت آپلود کنید و دکمه جستجو را بزنید تا منبع، تصاویر مشابه و اطلاعات تصویر برایتان نمایش داده شود. در این مطلب از انزل وب۷ تا از بهترین موتور جستجو بر اساس عکس برای پیدا کردن تصویر مشابه ، اطلاعات و… را معرفی می‌کنیم.

بهترین سایت های جستجوی تصویری

Best Image Search Engines

سایت‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند جستجوی خود را بر اساس تصویر و عکس انجام دهید. اگر می‌خواهید اطلاعاتی درباره تصویری که دارید به دست بیاورید، عکس را در اندازه بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر دانلود کنید و… کافی است عکس را در سایت آپلود کنید و جستجوی خود را بر اساس آن انجام دهید. در این مطلب از انزل وبکارایی موتور جستجوی تصویر و روش های جستجو تصویری را آموزش می‌دهیم.

معرفی موتور جستجوی تصویر TinEye

برای جستجو با عکس می‌توانید از سایت TinEye استفاده کنید. در این سایت می‌توانید تصاویر را از طریق آپلود کردن یا با استفاده از URL جستجو کنید. ابتدا وارد سایت شوید. سپس URL عکس را درون کادر وارد کنید و روی آیکون ذره‌بین بزنید. برای جستجو با تصویر روی دکمه Upload کلیک کنید. سپس عکس را از کامپیوتر خود وارد کنید. در نهایت، روی علامت ذره‌بین بزنید.

پیدا کردن تصویر مشابه

این سایت یک افزونه برای کروم دارد که می‌توانید آن را دانلود کنید و به گوگل کروم اضافه کنید. پس از این کار، با راست کلیک روی تصاویر و کلیک روی Search image on TinEye می‌توانید عکس‌های سایت‌ها را جستجو کنید.

پیدا کردن تصویر مشابه

نحوه آپلود عکس در گوگل برای سرچ در Google image

برای آپلود عکس در گوگل برای سرچ به Google Image بروید. سپس روی علامت دوربین بزنید.

پیدا کردن تصویر مشابه

در کادر باز شده دو گزینه وجود دارد. برای جستجو با URL روی Paste image URL کلیک کنید و سپس URL را وارد کنید. سپس Search by image را بزنید. برای جستجو با تصویر روی Upload an image بزنید. سپس Choose file را بزنید و عکس را از کامپیوتر وارد کنید. کمی صبر کنید تا جستجو انجام شود و نتایج برایتان نمایان شود.

پیدا کردن تصویر مشابه

برای جستجوی بهتر تصویر در گوگل به مطلب معرفی بهترین ترفندهای جستجو عکس در گوگل مراجعه کنید.

سایت جستجو از طریق عکس Bing

قابلیت سرچ عکس با سایت Bing هم ممکن است. وارد سایت شوید. سپس روی علامت دوربین کلیک کنید.

پیدا کردن تصویر مشابه

منویی باز می‌شود. می‌توانید عکس خود را در این بخش Drag کنید یا بکشید. همچنین می‌توانید روی Paste image or URL بزنید و URL عکس را وارد کنید. گزینه دیگر این است که روی Take photo بزنید. در اینجا سوالی برایتان نمایان می‌شود و از شما می‌خواهید به این سایت اجازه دسترسی به دوربین خود را بدهید.

پیدا کردن تصویر مشابه

با زدن روی Allow وب کم فعال می‌شود. سپس باید روی دکمه وسط دوربین بزنید تا عکس بگیرید و بر اساس آن در اینترنت جستجو کند.

پیدا کردن تصویر مشابه

جستجوی تصاویر مشابه با Pinterest

برای جستجوی تصاویر مشابه می‌توانید از سایت Pinterest هم استفاده کنید. ابتدا وارد Pinterest شوید. سپس روی تصویر موردنظر خود کلیک کنید. به عنوان مثال، شما به دنبال تصاویری از کهکشان و شفق هستید.

پیدا کردن تصویر مشابه
حال در صفحه باز شده روی علامت ذره‌بین که پایین تصویر قرار دارد، بزنید. نتایجی برایتان نمایان خواهد شد. در این صفحه تصاویر مشابه با عکسی که روی آن کلیک کردید، مشاهده خواهید کرد.

پیدا کردن تصویر مشابه

از این روش برای جستجوی تصاویر مشابه اینستاگرام هم می‌توانید استفاده کنید. زیرا نتایج از اینستاگرام، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی برایتان نمایش داده خواهند شد.

پیدا کردن تصویر مشابه

موتور جستجوگر عکس قوی Getty Images

جستجوی اطلاعات عکس با سایت Getty Images هم امکان‌پذیر است. وارد سایت شوید. سپس روی علامت دوربین که زیر آن Search by image نوشته شده است، بزنید.

پیدا کردن تصویر مشابه

حال می‌توانید عکس خود را در کادر باز شده بکشید یا Drag کنید. همچنین می‌توانید روی دکمه Choose a file بزنید و عکس را از کامپیوتر وارد کنید. کمی صبر کنید تا عکس آپلود شود و نتایج مشابه برایتان نمایش داده شود.

پیدا کردن تصویر مشابه

برای پیدا کردن آسان‌تر فایل ورد و PDF به مطلب سایت‌های برتر جستجو در بین سندهای ورد و فایل PDF به صورت آنلاین مراجعه کنید.

شناسایی عکس با سایت Shutterstock

برای پیدا کردن تصویر مشابه از سایت Shutterstock می‌توانید استفاده کنید. وارد سایت شوید. سپس روی دکمه Search by image بزنید.

پیدا کردن تصویر مشابه

حال می‌توانید تصویر را از کامپیوتر خود بکشید یا با زدن روی دکمه Upload آن را آپلود کنید. برای استفاده از این سایت باید بسته‌های سالانه یا ماهانه را بخرید.

پیدا کردن تصویر مشابه

موتور جستجو بر اساس عکس Yandex

موتور جستجو بر اساس عکس Yandex سایت دیگری است که برای جستجوی عکس مشابه می‌توانید استفاده کنید. وارد سایت شوید. روی گزینه Image بزنید. وقتی وارد صفحه Image شدید، روی علامت دوربین کلیک کنید تا کادر پیدا کردن تصویر مشابه باز شود.

پیدا کردن تصویر مشابه

حال می‌توانید URL عکس موردنظر را وارد کنید و روی دکمه Search کلیک کنید. همچنین می‌توانید روی دکمه Select a file بزنید و تصویر را از کامپیوتر خود وارد کنید. همچنین می‌توانید عکس را در کنار همان دکمه بکشید یا Drag کنید.

پیدا کردن تصویر مشابه

نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی

برای سرچ عکس در گوگل گوشی مرورگر را باز کنید و Google را جستجو کنید. سپس از بالای صفحه روی Images بزنید. حال از پایین صفحه روی Discover بزنید.

پیدا کردن تصویر مشابه

در نوار جستجو روی علامتی که شبیه به لنز است بزنید. در اینجا دوربین گوشی باز می‌شود و می‌توانید از شی موردنظر عکس بگیرید تا گوگل موارد مشابه را پیدا کند.

پیدا کردن تصویر مشابه

در پایین صفحه دوربین، علامتی مربع شکل وجود دارد که اگر روی آن بزنید، وارد گالری گوشی می‌شوید. حال برای جستجوی تصاویر مشابه در اندروید یا iOS یکی از تصاویر گالری را انتخاب کنید. پس از وارد کردن تصویر از گوشی خود، باید علامت دایره‌ای را که نمایان می‌شود، تکان دهید تا بخشی از تصویر انتخاب شود. حال گوگل موارد مشابه را برایتان نمایش خواهد داد.

پیدا کردن تصویر مشابه

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وبسایت‌هایی که قابلیت جستجو با عکس را دارند، معرفی کردیم. به نظر شما کدام یک از این سایت‌ها برای پیدا کردن تصاویر مشابه مناسب‌تر هستند؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا