آموزش

آموزش دانلود فایل و آپلود پروژه در گیت هاب (GitHub)

GitHub یا گیت‌ هاب 🐱 به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرویس ها برای میزبانی پروژه‌های توسعه‌دهندگان محسوب می‌شود. این بستر جهت مصارف عمومی و تجاری به صورت رایگان و پولی برای پروژه‌ها قابل استفاده است. در این مطلب انزل وب، به آموزش دانلود فایل و آپلود پروژه در گیت هاب (GitHub) می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه از گیت هاب دانلود یا فایل آپلود کنیم؟

How To Download Or Upload A File From GitHub

هدف اصلی از ایجاد گیت هاب، ایجاد بستری برای کنترل و همکاری تیمی روی پروژه‌ها است. در گیت هاب یک مخزن وجود دارد که اصطلاحا با نام Repository شناخته می‌شود. این مخزن برای ذخیره‌سازی پروژه‌های توسعه‌دهندگان است و می‌توان هر فولدر یا فایلی را با فرمت دلخواه ایجاد کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه آپلود و دانلود فایل و پروژه از گیت هاب آشنا شوید.

آموزش آپلود فایل در گیت هاب

پس از ثبت نام در سایت گیت هاب، برای آپلود پروژه در گیت هاب ابتدا باید در سایت گیت هاب مخزن ایجاد کنید. با زدن دکمه + بالا صفحه و انتخاب گزینه New repository می توانید یک مخزن ایجاد کنید.

New repository

در مرحله بعد یک نام برای مخزن خود انتخاب کنید.

ام برای مخزن

در مرحله بعد یک توضیح مختصر برای مخزن خود انتخاب کنید.

توضیح مختصر برای مخزن

و در نهایت نوع مخزن خود که عمومی (Public) یا خصوصی (Private) را انتخاب و تیک گزینه Initialize this repository with a README بزنید.

نوع مخزن خود که عمومی (Public) ، خصوصی (Private)

در آخر بر روی Create repository کلیک کنید.

Create repository

پس از ایجاد مخزن، صفحه اصلی مخزن (repository) را با کلیک روی نام آن فراخوانی کنید. در ادامه در بالای صفحه گزینه کشویی Add File را مشاهده می‌کنید. با کلیک روی آن از منوی بازشده روی گزینه Upload Files کلیک کنید.

آموزش آپلود فایل در گیت هاب

سپس با درگ کردن فایل خود از رایانه آن را در مکان مشخصی که در تصویر زیر نیز می‌توانید مشاهده کنید، قرار دهید. به این ترتیب یک فایل را در گیت هاب بارگذاری کرده‌اید.

آپلود پروژه در گیت هاب

در قسمت پایین صفحه بخشی به نام Commit Change وجود دارد که می‌توانید تغییراتی را که روی فایل آپلود شده اعمال کردید را در آن یادداشت کنید.

آموزش آپلود فایل در گیت هاب

نحوه دانلود از گیت هاب

راحت‌ترین راه برای دانلود فایل از گیت هاب آن است که تمام کد را به صورت یک فایل زیپ بارگیری کنید. برای این منظور کافیست که روی دکمه Download ZIP که در قسمت بالا سمت راست صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

نحوه دانلود از گیت هاب

به این ترتیب می‌توانید فایل مورد نظر را در یک مکان مشخص در رایانه خود ذخیره کنید و کار با آن را آغاز نمایید.

نحوه آپلود و دانلود فایل و پروژه از گیت هاب

راه دیگر برای دانلود از گیت هاب، استفاده از نسخه ویندوز گیت است. پس از بارگیری و نصب این نرم‌افزار، وارد منو Start شوید و عبارت Git را تایپ کنید. حال دو گزینه Git Bash و Git CMD به نمایش در می‌آیند. Git Bash دستورات لینوکس را به کمک فریم‌ورک MinGW32 آماده می‌کند. در حالی که Git CMD تنها  اجازه دسترسی به  ابزار خطوط دستور در ویندوز را می‌دهد.

حالا متناسب با نیازتان روی Git Bash یا Git CMD کلیک کنید تا رابط کاربری خط فرمان باز شود. به یک مکان مناسب بروید و عبارت زیر را برای شبیه‌سازی مخزن برنامه نویسی C# RS485 در رایانه خود، تایپ کنید:

git clone https://github.com/xanthium-enterprises/Cross-Platform-RS485-Programming-CSharp

دانلود کد از گیت هاب

توجه داشته باشید که URL مورد نظرتان را با نشانی مخزنی که می‌خواهید شبیه‌سازی کنید، جایگزین نمایید.این کار یک نسخه کپی محلی از مخزن شما ایجاد می‌کند تا بتوانید با آن کار کنید. توجه داشته باشید که Git Bash نسبت به حروف بزرگ و کوچک حساس است. در ادامه فایل مورد نظر شما بارگیری شده است و می‌توانید آن را در کامپیوتر خود بیابید.

نحوه دانلود از گیت هاب

نحوه دانلود یک فایل مشخص از پروژه گیت هاب

دانلود یک فایل مشخص از پروژه گیت هاب به این صورت است که احتمالا آن فایل دارای یک لینک به نسخه خام است و URL آن تقریبا مشابه حالت زیر است:

https://raw.githubusercontent.com/user/repository/branch/filename

برای دانلود آن فایل باید از GitHub استفاده کنید. با پر کردن جاهای خالی در URL ، می توانید از Wget یا cURL یا هر چیز دیگری برای بارگیری یک پرونده استفاده کنید. باز هم ، با این کار هیچ یک از ویژگی های کنترل نسخه که توسط Git استفاده شده است را نخواهید گرفت.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آموزش دانلود فایل و آپلود پروژه در گیت هاب (GitHub) را مشاهده کردید. آیا شما هم تا کنون از گیت هاب برای بارگذاری و بارگیری فایل‌های پروژه‌هایتان استفاده کرده‌اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا