آموزش

آموزش ویرایش ویدیو یوتیوب بدون نرم افزار و از دست دادن ویو

در برخی مواقع، پس از آپلود کردن ویدئو در یوتیوب ▶️ متوجه می‌شویم که اشتباهی رخ داده است یا ویدیو نیاز به ویرایش دارد. در این حالت، اگر ویرایش را در کامپیوتر و با نرم افزار دیگری انجام دهید و آن را دوباره آپلود کنید، هر تعداد بازدید را که به دست آورده بودید، از دست خواهید داد. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ویرایش ویدیو یوتیوب بدون نرم افزار و از دست دادن ویو میپردازیم.

آموزش کار و ویرایش فیلم یوتیوب با YouTube studio

?How to Edit Uploaded YouTube Videos Without Losing Views

اگر می‌خواهید اصلاحاتی جزیی روی ویدئوی آپلود شده در YouTube انجام بدهید، می‌توانید مستقیما از ابزارهای همین سرویس استفاده کنید. در عین حال بازدیدهای ویدئو را از دست ندهید. در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه ویرایش ویدیو برای یوتیوب بدون از دست دادن بازدید را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نکته: شما می‌توانید هر زمان که می‌خواهید از تار کردن بخشی از ویدئو استفاده کنید. در حالی که باقی تغییرات محدودیت دارند. اگر ویدئوی شما صد هزار بازدید داشته باشد، امکان ایجاد سایر تغییرات وجود ندارد. مگر این که عضو YouTube Partner Program باشید.

ویرایش فیلم برای یوتیوب: حذف اول یا آخر ویدئو

برای استفاده از ویرایشگر ویدیو یوتیوب وارد YouTube Studio  شوید. در Channel Dashboard از سمت چپ روی Content کلیک کنید. حال می‌توانید تمامی محتوای آپلود شده در Channel content را مشاهده کنید. روی ویدئوی موردنظر کلیک کنید. صفحه Video details باز خواهد شد. روی Editor کلیک کنید.

پنجره Video editor باز خواهد شد. روی Trim کلیک کنید. کادر آبی رنگی در بخش Timeline مشاهده خواهید کرد. حال انتهای این کادر را در اول یا آخر ویدئو حرکت دهید. وقتی بخش موردنظر را از کادر خارج کردید، روی Preview بزنید. این قسمت از ویدئو قرار است ذخیره شود. هر زمان که از کات کردن خود راضی بودید، روی Save بزنید.

ویرایش فیلم برای یوتیوب

ویرایش ویدیو کانال یوتیوب: حذف بخشی از ویدیو

برای ویرایش ویدیو آپلود شده در کانال یوتیوب بدون از دست دادن نمایش و حذف بخشی از آن که در میانه قرار دارد، وارد YouTube Studio شوید. این بخش تقریبا شبیه به روش قبلی است. روی Trim کلیک کنید. کادر آبی رنگی در بخش زمان ویدئو نمایان خواهد شد.

حال روی نقطه شروع بخشی که می‌خواهید کات کنید، کلیک کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از دقیقه سه تا چهار را کات کنید، روی دقیقه سه کلیک کنید.

همچنین می‌توانید زمان دقیقه را در کادر Timestamp که در کنار دکمه Trim قرار دارد، وارد کنید.

حال روی دکمه Split بزنید. با این کار کادر آبی دقیقا در جایی که برای شروع انتخاب کردید، نمایان خواهد شد. نوار را تا جایی که می‌خواهید ویدئو را کات کنید، بکشید. سپس روی Preview بزنید تا بتوانید نتیجه را مشاهده کنید. در صورت راضی بودن از نتیجه، روی Save بزنید.

ویرایش ویدیو کانال یوتیوب

برای این که بتوانید ویدیوی مناسبی برای کانال یوتیوب خود بسازید، باید از برنامه‌های مختلفی استفاده کنید. برای آشنایی با این موارد، مطلب دانلود برنامه های لازم برای یوتیوبرها را مطالعه کنید.

نحوه بازگشت دادن ویرایش ویدیو در یوتیوب

برای بازگشت دادن ویرایش ویدیو در یوتیوب در زمانی که ویدو را از اول یا آخر کات کردید، کافی است کادر آبی را در جای اول خودش برگردانید. برای تغییر ویرایش ویدو از وسط، روی علامت ضربدر که در بالای بخشی که می‌خواستید کات کنید قرار دارد، بزنید.

اگر می‌خواهید تمامی تغییرات را حذف کنید روی Clear All بزنید. اگر Preview را انتخاب کرده‌اید، روی Discard Changes بزنید یا روی منوی سه نقطه ای کنار Save بزنید و سپس Revert to original بزنید.

ویرایش ویدیو کانال یوتیوب

شما می توانید ویدیوهای یوتوب را در گوشی خود ویرایش کنید. برای آشنایی با برنامه های مخصوص این کار، مطلب بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو یوتیوب اندروید را مطالعه کنید.

نحوه ویرایش فیلم برای یوتیوب و تار کردن بخشی از ویدئو

برای ویرایش فیلم برای یوتیوب و تار کردن بخشی از ویدیو روش‌های مختلفی وجود دارد.

شما می‌توانید صورت‌ها را به صورت خودکار در YouTube Studio تار کنید. روی Blur parts of your video در بخش زمان کلیک کنید. سپس Face blur را انتخاب کنید. کمی صبر کنید تا یوتیوب ویدئوی شما را اسکن کند و صورت‌ها را پیدا کند. حال صورت موردنظر خود را انتخاب کنید و روی Apply بزنید.

ویرایش فیلم برای یوتیوب

شما می‌توانید اندازه تاری روی صفحه را تغییر دهید تا دقیقا اندازه آن صورت شود یا زمان آغاز و پایان تار شدن را برای آن مشخص کنید.

در آخر روی Save بزنید. اگر می‌خواهید بخش تاری را بردارید روی آیکون سطل زباله کنار زمان بزنید یا Discard changes را انتخاب کنید تا تمامی تغییرات حذف شوند.

برای تار کردن بخشی از ویدیو به صورت دستی، روی Blur parts of your video کلیک کنید و سپس Custom blur را انتخاب کنید. حال می‌توانید دو شکل تاری را انتخاب کنید:

Rectangle: مستطیل

Oval: بیضی

شکل موردنظر را انتخاب کنید. به عنوان مثال، شکل Oval برای تار کردن صورت مناسبتر است. همچنین می‌توانید از میان دو نوع تاری نیز انتخاب کنید:

Track object: با انتخاب این گزینه، تاری با آن سوژه حرکت خواهد کرد.

Fix blur position: با انتخاب این گزینه، بخشی از ویدیو تار می‌شود و حرکت نمی‌کند.

در پنجره video preview مکان قرارگیری تاری را مشخص کنید. علاوه بر این، می‌توانید مدت زمان تاری را هم مشخص کنید. هر زمان که از نتیجه راضی بودید، روی Save بزنید. در غیر این صورت روی آیکون سطل زباله بزنید تا تغییرات حذف شوند.

ویرایش فیلم برای یوتیوب

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه ویرایش ویدیو برای یوتیوب بدون از دست دادن ویو را آموزش دادیم. آیا موفق به ویرایش ویدئوی خود شدید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا