آموزش

آموزش تغییر شکل ، اندازه و رنگ موس در ویندوز 10 ، 8 و 7

ممکن است برخی از کاربران ویندوز با نشانگری بزرگ‌تر، تیره‌تر و… 🖱️ راحت تر بتوانند کارهای خود را انجام دهند. در ویندوز این امکان برای کاربران وجود دارد تا شکل و اندازه موس را تغییر دهند. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش تغییر شکل ، اندازه و رنگ موس در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ میپردازیم.

نحوه تغییر نشانگر موس در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Change the Look of Mouse Pointer in Windows 10

اگر از شکل ساده و همیشگی نشانگر موس خسته شده‌اید، می‌توانید آن را تغییر دهید. کاربران می‌توانند علاوه بر شکل، رنگ و اندازه موس را تغییر دهند. در این مطلب از انزل وب، نحوه تغییر شکل موس در ویندوز ۷ و ۱۰ را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

چگونه نشانگر ماوس ویندوز ۱۰ را رنگی و.. کنیم؟ از طریق Device Settings

برای تغییر رنگ نشانگر موس در ویندوز ۱۰ به Windows Start Menu و سپس PC Settings بروید. حال وارد بخش Devices و سپس Mouse شوید. از اینجا به Additional mouse options بروید.

تغییر شکل ، اندازه و رنگ موس

در ویندوز باز شده به سربرگ Pointers بروید. از بخش Scheme شکل موردنظر خود را پیدا کنید. روی Apply و سپس OK کلیک کنید. در کادر Customize هم می‌توانید شکل و حالت نشانگر را مشاهده کنید.

تغییر شکل ، اندازه و رنگ موس

تغییر رنگ ماوس در ویندوز ۱۰ از راه Ease of Access Settings

شیوه دیگر تغییر شکل موس در ویندوز ۱۰ این است که به منوی Start بروید. سپس وارد Settings شوید. پس از آن روی Ease of Access کلیک کنید و وارد بخش Mouse pointer شوید. از بخش Change pointer size می‌توانید اندازه نشانگر را تغییر دهید. اندازه ۱ از همه کوچک‌تر است. اندازه ۱۵ بزرگ‌ترین سایز است. از چهار گزینه زیر بخش Change pointer color هم می‌توانید رنگ نشانگر را تغییر دهید.

تغییر شکل ، اندازه و رنگ موس

اولین مورد همان حالت ساده و پیش فرض نشانگر است: سفید با خط دور مشکی.

دومین گزینه نشانگر سیاه با خط دور سفید است.

سومین گزینه نشانگری است که وقتی آن را روی رنگ‌های روشن ببرید سیاه می‌شود. زمانی که آن را روی رنگ تیره ببرید، سفید می‌شود.

تغییر شکل ، اندازه و رنگ موس

با گزینه چهارم می‌توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید. اگر این گزینه را انتخاب کنید، از بخش Suggested pointer colors می‌توانید از بین رنگ‌ها انتخاب کنید. اگر این گزینه برایتان فعال نیست، می‌توانید با کلیک روی Pick a custom pointer color رنگ دلخواه را انتخاب کنید.

تغییر سایز موس در ویندوز ۱۰ از Control Panel

برای تغییر اندازه موس در ویندوز ۱۰ به این روش، به منوی Start بروید و Control Panel را تایپ کنید. سپس وارد آن شوید و روی Ease of access بزنید.

تغییر شکل ، اندازه و رنگ موس

حال روی Change how your mouse works کلیک کنید. در بخش Mouse pointers می‌توانید رنگ و اندازه ماوس را تغییر دهید. پس از انتخاب روی Apply بزنید و سپس OK را بزنید.

تغییر شکل ، اندازه و رنگ موس

تغییر شکل موس در ویندوز ۱۰ با Registry Editor

برای تغییر شکل نشانگر موس در ویندوز ۱۰ دکمه Win+R را بگیرید. در باکس واژه Regedit را تایپ کنید و Enter را بزنید. سپس دکمه Yes را بزنید تا وارد بخش Registry Editor شوید. حال به HKEY_CURRENT_USER بروید و سپس وارد بخش Control Panel و Cursors شوید.

تغییر شکل ، اندازه و رنگ موس

از سمت راست، روی شکل موردنظر دو بار کلیک کنید. Value data به صورت پیش فرض روی Windows Default خواهد بود. سایر اشکال شامل موارد زیر می‌شود:

  • Magnified
  • Windows Black (extra large)
  • Windows Black (large)
  • Windows Black
  • Windows Default (extra large)
  • Windows Default (large)
  • Windows Inverted (extra large)
  • Windows Inverted (large)
  • Windows Inverted
  • Windows Standard (extra large)
  • Windows Standard (large)

برای تغییر نشانگر به این اشکال، نام شکل موردنظر را در بخش Value data تایپ کنید. سپس OK را بزنید.

تغییر شکل ، اندازه و رنگ موس

حال از Registry Editor خارج شوید و کامپیوتر را Restart کنید.

نشانگر موس فانتزی برای ویندوز ۱۰ با استفاده از برنامه‌ها و سایت‌های معتبر

برای تغییر شکل موس در ویندوز ۱۰ می‌توانید از برنامه‌ها و سایت‌های معتبر در این زمینه هم استفاده کنید. به عنوان مثال، نشانگر را از سایتی مانند Open Cursor Library دانلود کنید. سپس آن را از حالت زیپ خارج کنید. برای این کار بهتر است آن را در پوشه Cursors ذخیره کنید. این گونه می‌توانید به This PC و سپس درایو C بروید. حال به Windows و سپس پوشه Cursors بروید.

تغییر شکل ، اندازه و رنگ موس

برای انتخاب نشانگر دانلود شده، به منوی استارت بروید. سپس وارد Settings شوید. حال روی Devices کلیک کنید و وارد بخش Mouse شوید. سپس به Additional mouse options بروید.

در پنجره باز شده روی سربرگ Pointers کلیک کنید. از کادر Customize روی اولین نشانگر کلیک کنید و سپس Browse را بزنید. حال به پوشه نشانگر دانلود شده بروید و شکل موردنظر را انتخاب کنید و Open را بزنید. به این صورت، این نشانگر به جای موردی که در باکس روی آن کلیک کرده بودید، می‌رود.

تغییر شکل ، اندازه و رنگ موس

همچنین، می‌توانید روی سایر نشانگرهای باکس Customize کلیک کنید و آنان را با موارد دانلود شده، جایگزین کنید. در نهایت، روی Apply و سپس OK کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

برای سفارشی‌سازی سایر تنظیمات موس به مطلب آموزش کامل تنظیم موس کامپیوتر در ویندوز و مک مراجعه کنید.

نحوه تغییر نشانگر موس در ویندوز ۷

برای تغییر نشانگر موس در ویندوز ۷ روی منوی Start کلیک کنید و در بخش جستجو، واژه Mouse را تایپ کنید. روی آن کلیک کنید تا پنجره تنظیمات Mouse باز شود.

تغییر شکل ، اندازه و رنگ موس

در پنجره Mouse Properties به سربرگ Pointers بروید. از کادر Customize می‌توانید نشانگر موردنظر را انتخاب کنید.

آموزش تغییر شکل ، اندازه و رنگ موس در ویندوز 10 ، 8 و 7

اگر می‌خواهید مورد دیگری را وارد کنید، روی Browse کلیک کنید.

آموزش تغییر شکل ، اندازه و رنگ موس در ویندوز 10 ، 8 و 7

سپس نشانگر دلخواه را وارد کنید. در نهایت، Apply و OK را بزنید. برای دانلود نشانگرهای دیگر می‌توانید به سایت AniCursor مراجعه کنید.

آموزش تغییر شکل ، اندازه و رنگ موس در ویندوز 10 ، 8 و 7

اگر می‌خواهید تغییر شکل ، اندازه و رنگ موس را Reset کنید، به مطلب آموزش ریست تنظیمات موس و کیبورد مراجعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه تغییر نشانگر موس در ویندوز ۷ و ویندوز ۱۰ را آموزش دادیم. شما به چه دلیل می‌خواهید شکل و اندازه نشانگر موس را تغییر دهید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا