آموزش

آموزش کامل 12 روش استفاده از چت جی بی تی ChatGPT در اندروید و آیفون

آیا میخواهید با استفاده از گوشی اندرویدی یا iOS خود از ربات هوش مصنوعی ChatGPT 🤖 استفاده کنید و سوالات خود را از آن بپرسید؟ در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش کامل ۱۲ روش استفاده از چت جی بی تی ChatGPT در اندروید و آیفون میپردازیم.

آموزش راه اندازی و استفاده چت جی بی تی برای آیفون و اندروید

?How to Use ChatGPT on Android and iOS

ChatGPT رباتی است که با استفاده از هوش مصنوعی میتواند با شما چت کند و سوالات شما را راجع به موضوعات مختلف پاسخ دهد. این ربات هوش مصنوعی برای گوشی های اندرویدی و آیفون برنامه دارد و به راحتی با نصب و ساخت اکانت در گوشی میتوانید از آن استفاده کنید. در ادامه نحوه دانلود مستقیم چت جی بی تی و استفاده از آن را بررسی خواهیم کرد.

نحوه دانلود برنامه چت جی بی تی برای اندروید و استفاده از آن

در صورتی که شما از گوشی اندرویدی استفاده میکنید و میخواهید ChatGPT را روی آن نصب کنید از طریق گوگل پلی ابتدا این برنامه را دانلود کنید. پس از اتمام دانلود چت جی پی تی از گوگل پلی روی گزینه Install ضربه بزنید تا نصب شود. اکنون بعد از اتمام دانلود ChatGPT اندروید و نصب آن روی Open بزنید تا چت جی بی تی اندروید برای شما باز شود.

دانلود مستقیم چت جی بی تی

پس از نصب چت جی بی تی برای اندروید و باز شدن برنامه در کادری که برای شما باز خواهد شد روش ورود به برنامه را انتخاب کنید و وارد اکانت خود در ChatGPT شوید. به عنوان مثال اگر یک اکانت گوگل دارید برای ورود به وسیله آن روی Continue with Google ضربه بزنید.

دانلود برنامه ChatGPT

سپس برای شروع برنامه چت جی بی تی برای اندروید و استفاده از آن روی Continue ضربه بزنید.

دانلود چت جی پی تی از گوگل پلی

حالا وارد صفحه اصلی برنامه شده اید و میتوانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از این برنامه در صورتی که اشتراک ChatGPT Plus داشته باشید از طریق بالای صفحه میتوانید از بین نسخه GPT 3.5 و GPT 4 یکی را انتخاب کنید.

دانلود نرم افزار هوش مصنوعی ChatGPT برای اندروید

پس از اتمام انتخاب نسخه مورد نظر از این برنامه در کادر پایین صفحه سوال خود را تایپ کنید. سپس روی آیکن ارسال ضربه بزنید تا سوال شما برای ChatGPT ارسال شود

چت جی بی تی برای اندروید

در سمت چپ کادر تایپ متن آیکن میکروفون وجود دارد. در صورتی که میخواهید سوال خود را به صورت صوتی بگویید و به صورت خودکار تایپ شود روی آن ضربه بزنید.

دانلود چت جی پی تی اصلی

زمانی که برای اولین بار این گزینه را انتخاب میکنید یک کادر مبنی بر اینکه آیا ChatGPT اجازه ضبط صدا را دارد برای شما باز میشود. روی گزینه Allow This time ضربه بزنید.

دانلود مستقیم چت جی بی تی

پس از اتمام ضبط صدا روی Tap to stop recording ضربه بزنید تا تمام شود.

دانلود برنامه ChatGPT

نحوه استفاده از چت جی بی تی در آیفون

اگر از گوشی های iOS استفاده میکنید باید از برنامه اپ استور برای دانلود چت جی پی تی اصلی استفاده کنید. بنابر این ابتدا وارد اپ استور شوید و روی Get برای دانلود و نصب چت جی بی تی برای آیفون ضربه بزنید.

دانلود چت جی پی تی از گوگل پلی

پس از نصب، ChatGPT iOS را باز کنید. زمانی که برای اولین بار برنامه را باز میکنید در صورتی که اکانت ChatGPT دارید باید وارد اکانت خود شوید. همچنین اگر اکانتی ندارید از طریق جیمیل و… باید یک اکانت بسازید. برای ساخت اکانت شما باید از اپل آیدی، اکانت گوگل یا از ایمیل خود استفاده کنید.

پس از ساخت اکانت خود ChatGPT از شما اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تلفن برای ارسال پیامک احراز هویت و… را میخواهد. اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. سپس منتظر پیامک احراز هویت بمانید. بعد از ارسال شدن پیامک کدی که برای شما ارسال شده را وارد ChatGPT کنید. حالا وارد صفحه اصلی این برنامه میشوید. در بخش تایپ متن سوال و متن خود را وارد کنید و روی آیکن فلش کنار کادر متن ضربه بزنید تا متن شما ارسال شود.

چت جی بی تی انلاین

همچنین اگر میخواهید سوال خود را به صورت صوتی مطرح کنید تا به صورت خودکار تایپ شود میتوانید روی آیکن میکروفون در پایین صفحه سمت راست، کنار کادر متن ضربه بزنید. پس از اتمام ضبط صدا روی Tap to stop recording ضربه بزنید.

دانلود چت جی پی تی

نحوه دسترسی به تاریخچه ChatGPT برای اندروید و آیفون و حذف آن ها

نحوه دسترسی به تنظیمات برنامه ChatGPT و کار با بخش های مختلف تنظمیات آن در گوشی های اندرویدی و iOS تفاوتی ندارد. به عنوان مثال برای دسترسی به تاریخچه برنامه و دیدن سوالاتی که قبلا پرسیدید در گوشی اندرویدی و یا آیفون خود وارد برنامه شوید. روی سه خط روی هم بالای صفحه سمت چپ ضربه بزنید.

سایت چت جی بی تی

از منویی که برای شما باز خواهد شد روی History ضربه بزنید.

دانلود برنامه ChatGPT

اکنون شما میتوانید تاریخچه مکالمه خود را در هفت روز گذشته مشاهده کنید. روی یکی از مکالمات خود ضربه بزنید تا مکالمه کامل شما باز شود.

ChatGPT برای اندروید

اگر میخواهید مکالمه ای را حذف کنید ابتدا آن را در صفحه History باز کنید. سپس روی سه نقطه بالای صفحه ضربه بزنید.

دانلود ChatGPT اندروید

در آخر گزینه Delete را انتخاب کنید.

چت جی بی تی انلاین

برای حذف تاریخچه مکالمه های خود در ChatGPT به صورت یکجا وارد صفحه اصلی این برنامه شوید. روی سه خط روی هم ضربه بزنید و از منو باز شده Settings را انتخاب کنید.

دانلود چت جی پی تی

در تنظیمات برنامه چت جی پی تی گزینه Data Controls را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

سایت چت جی بی تی

در آخر روی گزینه Clear Chat History ضربه بزنید.

دانلود برنامه ChatGPT

همچنین اگر نمیخواهید چت جی پی تی، چت های آینده شما را ذخیره کند گزینه Chat History & Training را در صفحه Data Controls غیر فعال کنید.

ChatGPT برای اندروید

تغییر تم برنامه ChatGPT در اندروید و آیفون

در صورتی که بخواهید، میتوانید تم ChatGPT را در گوشی خود تغییر دهید. برای این کار روی سه خط روی هم در صفحه اصلی برنامه ضربه بزنید و Settings را انتخاب کنید. در تنظمیات Color Scheme را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

دانلود ChatGPT اندروید

سپس از بین Dark ،Light و System یکی را انتخاب کنید.

چت جی بی تی انلاین

خارج کردن اطلاعات از ChatGPT

شما میتوانید تاریخچه مکالمه های خود با ChatGPT را Export کنید. این یعنی شما میتوانید این اطلاعات را به ایمیل خود که موقع ثبت نام وارد کرده بودید، ارسال کنید تا از آن بکاپ تهیه کنید و یا آن را برای سایر افراد ارسال کنید. برای این کار روی سه خط روی هم در صفحه اصلی برنامه ضربه بزنید. مسیر Settings> Data Controls را طی کنید.

سایت چت جی بی تی

گزینه Export Data را انتخاب کنید.

دانلود چت جی پی تی

در کادر باز شده مجددا روی Export Data ضربه بزنید.

سایت چت جی بی تی

حالا یک پیام مبنی بر اینکه اطلاعات اکسپورت شده و برای ایمیل شما ارسال شده است، به شما نشان داده میشود.

دانلود برنامه ChatGPT

استفاده از ChatGPT در مرورگر و نسخه وب آن

اگر به هر دلیلی نمیخواهید برنامه ChatGPT را در گوشی اندرویدی و iOS خود نصب کنید میتوانید به جای دانلود برنامه ChatGPT، از طریق مرورگر خود از آن استفاده کنید. برای این کار ابتدا از طریق مرورگر دلخواه خود وارد سایت چت جی بی تی شوید. سپس در بالای سایت Try ChatGPT را انتخاب کنید.

نصب چت جی بی تی برای اندروید

روی Log in ضربه بزنید. سپس ایمیل و پسورد خود را وارد کنید و روی Continue ضربه بزنید.

ChatGPT iOS

حالا صفحه چت جی بی تی آنلاین برای شما باز میشود و میتوانید سوالات خود را بپرسید.

چت جی بی تی اندروید

ساخت Shortcut سایت ChatGPT در اندروید

برای ساخت شورتکات از سایت ChatGPT برای اندروید و دسترسی راحت تر به این سایت در مرورگر کروم وارد ChatGPT شوید. سپس روی سه نقطه بالای صفحه ضربه بزنید و از منو باز شده Add to Home screen را انتخاب کنید.

چت جی بی تی اندروید

در کادر باز شده نام دلخواه برای این شورتکات تایپ کنید و روی Add و بعد Add to home screen button ضربه بزنید.

آموزش راه اندازی و استفاده چت جی بی تی برای ایفون و اندروید

ساخت Shortcut سایت ChatGPT در آیفون

اگر از گوشی iOS استفاده میکنید برای ساخت شورتکات وارد سایت ChatGPT شوید. روی آیکن اشتراک گذاری ضربه بزنید و از منو باز شده Add to Home Screen را انتخاب کنید.

دانلود چت جی پی تی از گوگل پلی

پس از وارد کردن نام دلخواه روی Add ضربه بزنید تا شورتکات این سایت به صفحه اصلی گوشی شما اضافه شود.

چت جی بی تی برای اندروید

استفاده از پلاگین های ChatGPT در اندروید

ChatGPT یکسری پلاگین و افزونه دارد اما شما از طریق برنامه آن نمیتوانید به آن ها دسترسی داشته باشید. بنابر این باید ابتدا از طریق سایت چت جی بی تی این افزونه ها را دریافت کنید سپس از طریق تاریخچه برنامه ChatGPT آن ها را باز کنید. برای دریافت افزونه های ChatGPT برای اندروید ابتدا از طریق مرورگر خود وارد سایت ChatGPT شوید. سپس از ChatGPT بخواهید تا لینک پلاگین مورد نظر شما را برای شما ارسال کند. به عنوان مثال اینجا ما از ChatGPT خواستیم تا پلاگین هایی که میتوانند برای اسپاتیفای پلی لیست درست کنند را برای ما ارسال کند.

ChatGPT برای اندروید

پس از دریافت پاسخ ChatGPT از طریق برنامه گوشی خود وارد History شوید و چت مورد نظر خود که پلی لیست اسپاتیفای است را باز کنید.

دانلود ChatGPT اندروید

حالا میتوانید به لینک های مورد نظر دسترسی داشته باشید.

دانلود برنامه چت جی بی تی برای اندروید

برنامه های جایگزین ChatGPT

به جای دانلود چت جی پی تی یکسری ربات دیگر وجود دارند که با استفاده از هوش مصنوعی میتوانید با آن ها چت کنید و سوالات خود را از آن ها بپرسید. این سرویس های چت و صحبت با هوش مصنوعی هر کدام ویژگی هایی دارند. در ادامه برنامه های جایگزین ChatGPT برای گوشی های اندرویدی و iOS را معرفی میکنیم.

نرم افزار Alissu برای اندروید

Alissu از نسخه GPT-3 استفاده میکند. یکی از مزیت های این برنامه این است که شما برای استفاده از آن نیازی به ثبت نام ندارید. این یعنی بعد از نصب این برنامه میتوانید از آن استفاده کنید. Alissu به تمامی سوالات شما میتواند پاسخ دهد و بین پاسخ هایی که میدهد تاخیر کمی دارد.

نصب چت جی بی تی برای اندروید

سرویس چت بات AI Chatbot برای اندروید

AI Chatbot یکی دیگر از برنامه هایی است که با استفاده از هوش مصنوعی میتواند به سوالات شما پاسخ دهد. Rapid کمی کند تر از چت جی پی تی است. این ربات برای دیدن تبلیغات نیز به شما سکه میدهد و شما با جمع کردن سکه ها میتوانید برای دریافت پاسخ های بیشتر توسط AI Chatbot استفاده کنید.

دانلود برنامه چت جی بی تی برای اندروید

برنامه Nova جایگزین مناسب چت جی پی تی

Nova رابط کاربری زیبایی دارد. با اینکه برنامه Nova در پاسخ دهی سریع است و به سوالات شما سریعا پاسخ میدهد اما ممکن است در جواب دادن به سوالات پیچیده کمی مشکل ایجاد کند.

دانلود چت جی پی تی از گوگل پلی

دانلود برنامه صحبت با هوش مصنوعی Chatsonic

برنامه Chatsonic با استفاده از هوش مصنوعی میتواند سریع به سوالات شما در زمینه های مختلف پاسخ دهد. این برنامه تعداد محدودی کلمه برای پرسش دارد و بیشتر از آن باید اشتراک تهیه کنید.

هوش مصنوعی Bing جایگزین چت جی پی تی

Bing از ربات ChatGPT پشتیبانی نمیکند اما با این حال میتوانید از این ابزار برای دریافت پاسخ به سوالات خود توسط هوش مصنوعی استفاده کنید. برای دسترسی به هوش مصنوعی بینگ باید اکانت مایکروسافت داشته باشید و وارد آن شوید. بنابر این اگر این اکانت را دارید میتوانید از این برنامه استفاده کنید.

چت جی بی تی برای ایفون

Genie نرم افزار هوش مصنوعی برای آیفون

Genie برنامه ای برای گوشی های آیفون است که میتوانید به جای ChatGPT از آن استفاده کنید. برای استفاده از Genie باید اشتراک تهیه کنید، اما قبل از تهیه اشتراک میتوانید از آزمایش رایگان ۳ روزه آن استفاده کنید.

دانلود چت جی پی تی اصلی

دانلود نرم افزار چت با هوش مصنوعی PocketAI آیفون

PocketAI یکی از برنامه هایی است که قویترین هوش مصنوعی را دارد و به راحتی میتواند به سوالات شما پاسخ دهد. PocketAI سرعت بالایی در پاسخگویی به شما دارد.

دانلود چت جی پی تی اصلی

ChatOn نرم افزار ساده برای چت با هوش مصنوعی

ChatOn به نسبت سایر برنامه های معرفی شده کمی ابتدایی تر است و قابلیت های خیلی زیادی را به شما ارائه نمیکند. به عنوان مثال تم های مختلفی برای استفاده ندارد، اما با این حال میتوانید برای پرسیدن سوالات خود و دریافت پاسخ ها توسط هوش مصنوعی از آن استفاده کنید.

چت جی بی تی برای ایفون

نرم افزار صحبت با هوش مصنوعی Perplexity

Perplexity یکی دیگر از برنامه هایی است که به عنوان جایگزین چت جی پی تی میتوانید از آن استفاده کنید. Perplexity رابط کاربری ساده ای دارد. بعد از ارسال پاسخ برای شما منبعی که پاسخ را پیدا کرده نیز برای شما ارسال میکند. این برنامه به صورت رایگان است و بدون هیچ ثبت نامی شما میتوانید از آن استفاده کنید.

آموزش راه اندازی و استفاده چت جی بی تی برای ایفون و اندروید

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به نحوه دانلود نرم افزار هوش مصنوعی ChatGPT برای اندروید و آیفون و نحوه استفاده از آن صحبت کردیم. آیا شما توانستید با دانلود چت جی پی تی از گوگل پلی یا اپ استور از این برنامه در گوشی خود استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه نحوه نصب چت جی بی تی برای اندروید و آیفون در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا