آموزش

آموزش فعال کردن چت گروهی تلگرام

آموزش فعال کردن چت گروهی تلگرام

آموزش فعال کردن چت گروهی تلگرام : ویژگی ویس چت گروهی تبدیل به یکی از علاقه مندی های کاربران فضای مجازی شده است. تلگرام نیز با افزودن این ویژگی به برنامه خود، رضایت بیشتر کاربران را خواهان است. با ویژگی ویس چت گروهی تلگرام، گردانندگان کانال ها می توانند بحث های مختلفی را ایجاد کنند و کاربران در آن به بحث و گفتگو بپردازند.

در ادامه در فایل دی  ضمن بررسی نحوه ایجاد گپ چت صوتی، تنظیمات و ویژگی های آن را هم بررسی خواهیم کرد.

فعال کردن ویژگی گفتگو صوتی گروهی تلگرام
قابل ذکر است چت صوتی گروهی تلگرام به نسخه اصلی و برای همه کاربران افزوده شده است و برای استفاده از آن فقط کافیست تلگرام خود را آپدیت کنید.

چگونه ویس چت گروهی در تلگرام ایجاد کنیم؟
برای ایجاد کانال ویس چت گروهی در تلگرام باید توجه داشته باشید که Telegram برای جلوگیری از سواستفاده و مشکلات احتمالی، امکان شروع جلسات و ایجاد گپ را فقط به مدیران و دارندگان کانال محدود کرده است. اگر در حال حاظر مالک یا ادمین کانال نیستید و به این موضوع علاقه دارید، می توانید یک کانال ساخته و دوستان خود را به آن دعوت کنید و یک چت ویس گروهی را آغاز کنید.

فعال کردن چت گروهی تلگرام  : روش ساخت ویس چت در تلگرام
بنابراین اگر مالک یا ادمین کانال هستید، می توانید وارد صفحه مشخصات کانال خود شوید. سپس روی آیکن سه نقطه در گوشه بالا و سمت راست تپ کنید. حال Start Voice chat را بزنید.

حال می توانید مشخص کنید که با اکانت شخصی خود و یا اکانت کانال به چت بپیوندید. گزینه مورد نظر را انتخاب کرده و Continue as را بزنید. حال گروه ایجاد شده است. با تپ روی آیکن میکروفون و Unmute کردن آن، می توانید صحبت کنید.

روش صحبت کردن سایر افراد در کانال صوتی تلگرام
اگر به عنوان شنوده در گپ پیوسته باشید، می توانید با تپ کردن روی دکمه بزرگ درخواست صحبت (به شکل دست بلند کردن در وسط و پایین صفحه)، از ادمین بخواهید میکروفون شما را فعال کند. ادمین درخواست را مشاهده کرده و با انتخاب شخص و تاچ کردن گزینه Allow to Speak میکروفون را فعال می کند. به طور کل با تپ روی هر فرد، امکان فعال کردن میکروفون، مشاهده پروفایل و حذف شخص از گپ برای ادمین امکان پذیر است.

اگر چندین نفر صحبت می کنند و شما تمایل به شنیدن صحبت شخصی ندارید، در لیست افراد روی نام شخص تپ کرده و انگشت خود را نگه دارید. در منوی باز شده Mute for me را بزنید. همینطور می توانید میزان بلندی صدای بلندگو را برای هر فرد کاهش دهید. قابل ذکر است که شخص متوجه قطع صدایش از سمت شما نخواهد بود.

برای پایان دادن و بستن گپ نیز می توانید روی دکمه قرمز Leave تپ کنید.

آموزش فعال کردن چت گروهی تلگرام

تنظیمات گروه چت صوتی تلگرام
ادمین ها برای دسترسی به تنظیمات ویس چت گروه تلگرام، روی آیکن سه نقطه در کنار صفحه ویس چت ضربه بزنید. با این کار تنظیمات موجود در منوی باز شده به شما نمایش داده می شود.
برای تغییر عنوان چت، گزینه Edit Voice Chat Title را بزنید. پس از تغییر نام، با زدن Save تنظیمات ذخیره می شود. این عنوان باعث می شود کاربران موضوع فعلی بحث را بدانند.

برای افزودن و دعوت افراد به گپ، روی Share Invite Link ضربه بزنید. شما می توانید شخص را به عنوان فقط شنونده و یا امکان صحبت کردن دعوت کنید. همچنین امکان کپی کردن لینک هم وجود دارد.

ضبط صدا در چت صوتی گروهی تلگرام
در صورتی که می خواهید گفتگو را ضبط کنید، کافیست تا روی Start recording ضربه بزنید (توسط ادمین یا مالک کانال). با ضبط کردن، به کاربران اطلاع داده می شود. پس از پایان ضبط، می توانید در بخش Saved Messages آن را مشاهده کنید.

ویژگی دیگر چت صوتی گروهی تلگرام
برای باقیماندن ارتباط لازم نیس در خود تلگرام بمانید. بلکه می توانید همزمان در گروه بوده و به سایر کارهای خود برسید. برای استفاده از برنامه های دیگر، روی دکمه ای که در تصویر زیر نشان داده شده است، تپ کنید تا صفحه ویس چت کوچک شود. با این کار شما می توانید از برنامه های دیگر استفاده کنید و همچنان امکان استفاده از گزینه های Speaker, Mute, و Leave برای شما در دسترس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا