آموزش

آموزش 7 روش تغییر آیکون های ویندوز 10 ، 8 و 7

در ویندوز آیکون‌های 📁 بسیار زیادی برای پوشه و فایل ها وجود دارد که در بسیاری از مواقع می توان آنها را شخصی سازی کرد. شما می‌توانید آیکون‌ها را با توجه به سلیقه و نیاز خود دسته بندی و تغییر شکل دهید، در این مطلب لینک 2 دانلود به آموزش ۷ روش تغییر آیکون های ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ میپردازیم.

نحوه تغییر آیکن برنامه ها و پوشه ویندوز ۱۰ ، ۷ و ۸٫۱

?How to Customize Icons in Windows

این امکان برای کاربران ویندوز وجود دارد که شکل و ظاهر آیکون‌ها را به دلخواه خود تغییر دهند. این ویژگی می‌تواند در بسیاری از مواقع کارآمد باشد و دسته‌بندی پوشه‌ها و… را برایتان راحت‌تر بکند. در این مطلب ازلینک 2 دانلود  نحوه تغییر آیکن برنامه های ویندوز را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

آموزش تغییر آیکن های ویندوز: تغییر Desktop ]cons

برخی از آیکون‌ها مانند This PC، Network و Recycle Bin جز آیکون‌های دسکتاپی محسوب می‌شوند. برای تغییر آیکون در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ باید به بخش Desktop Icon Settings بروید.

برای تغییر این آیکون های ویندوز ۱۰ به Settings و سپس Personalization بروید. حال وارد بخش Themes و سپس Desktop Icon Settings شوید. در ویندوز ۸ و ۱۰ می‌توانید از طریق Control Panel و سپس Personalize و پس از آن Change Desktop Icons این تغییرات را انجام دهید.

تغییر آیکون فولدر در ویندوز 10

در پنجره باز شده سربرگ Desktop icons را انتخاب کنید و از میان بخش‌های موردنظر یکی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، روی This PC کلیک کنید. حال دکمه Change Icon را بزنید. در این بخش هر آیکونی را که بخواهید، می‌توانید انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با کلیک روی Browse از آیکون‌هایی که خودتان دارید، استفاده کنید.

تغییر آیکون فولدر در ویندوز 10

هر فایلی که پسوند EXE، DLL یا ICO داشته باشد، می‌تواند به عنوان آیکون استفاده شود. پس از وارد کردن فایل، در بخش Change Icon، آیکونی که وارد کردید نمایان می‌شود. آن را انتخاب کنید و سپس OK را بزنید.

تغییر آیکون فولدر در ویندوز 10

هر زمان که بخواهید این تغییرات را به حالت اولیه برگردانید به Desktop Icon Settings بروید و آیکون موردنظر را انتخاب کنید و Restore Default را بزنید.

تغییر آیکون فولدر در ویندوز 10

تغییر آیکون فولدر در ویندوز 10

برای دانلود آیکون‌های با کیفیت میتوانید به Flaticon، Findicons، Icon Archive و Graphic burger مراجعه کنید.

تغییر آیکون فولدر در ویندوز ۱۰ و..

برای تغییر آیکن و رنگ پوشه ها در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ روی پوشه راست کلیک کنید. Properties را بزنید.

تغییر آیکون فولدر در ویندوز 10

به سربرگ Customize بروید. Change Icon را بزنید.

تغییر آیکون فولدر در ویندوز 10

در این بخش می‌توانید آیکون موردنظر را انتخاب کنید یا با کلیک روی Browse از میان آیکون‌ها خودتان یکی را انتخاب کنید.

تغییر آیکون فولدر در ویندوز 10

در صورت انتخاب آیکون خودتان باید در بخش Change Icon آن را مشاهده کنید. رویش کلیک کنید. در نهایت با زدن روی OK، آیکون شما تغییر خواهد کرد.

تغییر آیکن های ویندوز 10

در این حالت، پوشه‌ای دیگر در این فولدر ایجاد می‌شود که اطلاعاتی درون آن وجود دارد. این پوشه را نباید پاک کنید زیرا حاوی تغییراتی است که اعمال کرده‌اید. این فایل با فرمت ICO است. بهتر است آن را پنهان کنید.

تغییر آیکن های ویندوز 10

اگر می‌خواهید تم ویندوز ۱۰ را تغییر دهید به مطلب راهنمای قدم به قدم نصب و تغییر تم ویندوز ۱۰ مراجعه کنید.

تغییر آیکن برنامه های ویندوز

شما می‌توانید برای نوع خاصی از فایل‌ها هم آیکون بگذارید. به عنوان مثال، برای فایل‌های PNG آیکونی متفاوت از فایل‌های GIF انتخاب کنید تا این گونه دسته‌بندی و کار کردن با آن‌ها برایتان راحت‌تر شود. برای تغییر شکل آیکن در ویندوز ۱۰ و… در این حالت باید نرم‌افزار File Types Manager را دانلود کنید. نیاز به نصب برنامه نیست.

آن را از حالت زیپ خارج کنید و روی FileTypesMan.exe دو بار کلیک کنید.

تغییر آیکن های ویندوز 10

روی Default Icon کلیک کنید.

تغییر آیکن های ویندوز 10

در این بخش می‌توانید فایل‌هایی را که از یک فرمت هستند، مشاهده کنید. روی آیکون Find که به شکل یک پوشه و ذره‌بین است کلیک کنید.

تغییر آیکون های ویندوز

سپس در بخش Find what فرمت موردنظر را بنویسید. با کلیک روی Find Next می‌توانید سایر فایل‌هایی را که به این فرمت هستند مشاهده کنید.

تغییر آیکون های ویندوز

با کلیک روی Cancel این پنجره بسته می‌شود. حال روی فرمت موردنظر راست کلیک کنید و Edit Selected File Type را بزنید.

تغییر آیکون های ویندوز

در پنجره Edit File Type روی … کنار Default Icon کلیک کنید.

تغییر آیکون های ویندوز

در این جا پنجره Change Icon باز خواهد شد که به شیوه‌ای که در موارد بالا توضیح دادیم، می‌توانید آیکون موردنظر را انتخاب کنید.

تغییر آیکون های ویندوز

تغییر آیکون های ویندوز

تغییر آیکن پوشه در ویندوز: آیکون‌های Shortcut

برای تغییر آیکن های ویندوز ۱۰ و… روی پوشه موردنظر راست کلیک کنید. سپس Properties را بزنید.

تغییر آیکون های ویندوز

حال وارد سربرگ Shortcut شوید و Change Icon را بزنید. باقی مراحل نیز مانند موارد پیشین است.

تغییر آیکون های ویندوز

تغییر آیکون های ویندوز

از این روش برای تغییر آیکون‌هایی که در Taskbar پین شده‌اند هم می‌توانید استفاده کنید. البته برنامه را باید قبل اعمال تغییرات ببندید. روی آیکون پین شده موردنظر راست کلیک کنید و همزمان دکمه Shift را نگه دارید. حال Properties را بزنید و مانند موارد قبلی، شکل آیکون را عوض کنید.

تغییر آیکون های ویندوز

اگر می‌خواهید رنگ پوشه‌ها را عوض کنید، به مطلب آموزش ۵ روش تغییر رنگ پوشه‌ها در ویندوز مراجعه کنید.

تغییر آیکون درایوها در ویندوز ۱۰ و…

برای تغییر آیکن درایو در ویندوز از نرم‌افزار Drive Icon Changer استفاده کنید. برنامه را دانلود کنید. نیازی به نصب کردن آن نیست. بعد از باز کردن آن، پنجره Drive Icon Changer نمایش داده می‌شود. برای تغییر آیکون درایو باید از فایل‌های ICO استفاده کنید. در بخش Select your drive درایو مدنظر خود را وارد کنید. در کادر پایینی باید آیکون موردنظر را وارد کنید. روی دکمه ذره‌بین بزنید و فایلی را که برای آیکون در نظر دارید، وارد کنید. سپس دکمه Save را بزنید.

تغییر آیکون های ویندوز

سپس برای شما اعلانی مبنی بر اعمال تغییرات می‌آید. در این جا OK را بزنید. حال کامپیوتر را ری‌استارت کنید. با اعمال این تغییرات دو فایل ایجاد می‌شود. یکی Drive.ico و دیگری Autorun.inf نام دارند. دو فایل را در درایو موردنظر کپی کنید. حال کامپیوتر را ری‌استارت کنید. پس از این، آیکون تغییر خواهد کرد. برای برگرداندن درایوها به حالت قبل باید این دو فایل را پاک کنید.

تبدیل فایل‌ها PNG به ICO برای تغییر آیکن ویندوز ۷ و…

برای تغییر آیکون ویندوز ۷، ۱۰ و ۸ باید فایل‌ها را به ICO تبدیل کنید. برای این کار می‌توانید به Converico مراجعه کنید. در این سایت می‌توانید تا ۵۰ فایل PNG را به صورت همزمان به فرمت ICO تبدیل کنید.

تغییر شکل آیکن در ویندوز ۱۰ و… به صورت یکجا و با هم

برای تغییر شکل آیکن در ویندوز ۱۰ به صورت یکجا باید از Registry استفاده کنید. دقت کنید که تغییراتی که در این بخش اعمال می‌شود باید به درستی انجام شوند. در غیر این صورت به ویندوز آسیب می‌زنید. واژه Regedit را در منوی Start جستجو کنید. حال به آدرس زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorer

حال روی پوشه Explorer راست کلیک کنید. سپس روی  New و پس از آن روی Key کلیک کنید. نام آن را Shell Icons بگذارید. حال از بخش سمت چپ روی آن کلیک کنید. روی بخش خالی سمت راست، راست کلیک کنید و گزینه New و سپس Expandable String Value را انتخاب کنید. نام آن را ۳ بگذارید. همین کار را دوباره انجام دهید و نام آن را ۴ بگذارید.

تغییر آیکون های ویندوز

حال روی ۳ دو بار کلیک کنید. در بخش Value data  محل پوشه آیکون را وارد کنید. برای این کار می‌توانید در حالی که روی فایل ICO راست کلیک میکنید، Shift را نگه دارید. سپس گزینه Copy as path را انتخاب کنید. این آدرس باید به شکل زیر باشد:

“C:UsersUserDocumentsICO Iconsfolder.ico”

این کار را برای فایل شماره ۴ هم انجام دهید و در نهایت، OK را بزنید. سپس برای تغییر آیکون های ویندوز کامپیوتر را ری‌استارت کنید.

تغییر آیکون های ویندوز

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلود نحوه تغییر آیکون های ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را آموزش دادیم. شما از این قابلیت به چه منظوری استفاده می‌کنید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا